فرق هایلایت و لولایت چیست؟ + هایلایت بهتره یا لولایت ؟

از روش‌های رایج برای جذابیت هر چه بیشتر موها، رنگ کردن آن‌ها می‌باشد. امروزه انواع متفاوتی از رنگ‌ها در سالن‌های زیبایی به چشم می‌خورند. تنوع بالا در رنگ موها و روش‌های ابداع شده توسط رنگ کاران، این زمینه را برای خانم‌ها به وجود آورده که موهای خود را به هر شکلی که دوست دارند، رنگ کنند. یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار رنگ کردن مو، هایلات و لولایت می‌باشد. این دو روش تا حدودی شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند که ندانستن آن‌ها می‌تواند باعث سردرگمی افراد شود.  برای آگاهی از فرق هایلایت و لولایت تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لایت مو چیست؟

رنگ کاری به روش لایت، از روش‌هایی می‌باشد که افراد زیادی امروزه آن را انجام می‌دهند. لایت نوعی رنگ آمیزی به صورت تکه‌ای است و بخش‌هایی از مو رنگ می‌شوند. لایت مو سبک‌ها، رنگ‌ها و تکنیک‌های متفاوتی دارد که هر یک ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی را به فرد می‌بخشند. روش کار نیز این گونه است که با کمک رنگ‌های تیره‌تر یا روشن‌تر، قسمت‌هایی از مو را با استفاده از کلاه مش و یا فویل کول رنگ می‌کنند. در لایت مو از رنگ موهایی همچون مسی، فندقی کاراملی، زیتونی، دودی و یخی استفاده می‌شود. دو روش پرطرفدار لایت مو، هایلایت و لولایت نام دارد که در ادامه به فرق هایلایت و لولایت نیز می‌پردازیم.

هایلایت مو چگونه است؟

هایلایت مو چگونه است؟

از روش‌های پرطرفدار در زمینه لایت مو، هایلایت می‌باشد. هایلایت یک ظاهر بسیار ساده و زیبا بین موها ایجاد کرده و نکته مثبت آن عدم رنگ کاری کل مو است. به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی به مو نیز کم‌تر می‌شود. انتخاب رنگ مناسب برای این روش به رنگ مو و پوست فرد بستگی دارد. به طور مثال اگر موهایی بلوطی و قهوه‌ای تیره دارید، پس بهترین گزینه برای شما هایلایت مو به رنگ‌های مسی یا کاراملی می‌باشد. از طرفی اگر از موهای مشکی برخوردار هستید، هایلایت باید به رنگ قهوه‌ای تیره باشد. میزان روشن شدن مو در هایلایت بسیار حائز اهمیت است چرا که روشن شدن آن بیشتر از ۳ درجه از طبیعی بودن مو کم می‌کند. هایلایت به صورت ساده و نواری انجام می‌گیرد.

هایلایت به صورت ساده به این صورت است که رنگ زمینه موها تیره می‌باشد و برخی از تارهای مو به میزان ۲ یا ۳ درجه روشن‌تر می‌شود. این نوع رنگ برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند رنگ طبیعی موهای آن‌ها تغییر کند. در این صورت رنگ تیره موها دست نخورده باقی می‌ماند و تنها برخی از تارهای مو، روشن‌تر می‌شوند. از طرفی هایلایت به صورت نواری برای موهای فرفری مناسب‌ترین گزینه است. در این روش رنگ زمینه موها دست نخورده باقی می‌ماند و بخش‌هایی از مو به صورت نوارهای پهن و زیبایی به رنگ روشن در می‌آید. مورد بعدی لولایت است که بررسی فرق هایلایت و لولایت خواهیم پرداخت.

لولایت چیست؟

لولایت برعکس هایلایت است. فرق هایلایت و لولایت در رنگ پایه می‌باشد. به این صورت که در این روش بخش‌هایی از تارهای مو ۲ تا ۳ درجه تیره‌تر از رنگ پایه موهای شما می‌شوند. هدف اصلی لولایت عمق دادن به موها است. برای کسانی که چند بار هایلایت کرده‌اند، لولایت گزینه خوبی است چرا که با لولایت حالت قبلی مو باز می‌گردد. این روش رنگ کردن مو مناسب افرادی است که موهای سفیدی دارند. یکی از مزایای لولایت این است که می‌توان برای آقایان نیز استفاده نمود. برای لولایت کردن مو می‌توانید از روش فویل یا بالیاژ کردن که در هایلایت کاربرد دارد، استفاده کنید. به طور کلی اگر موهای روشنی دارید با ترکیبات تیره‌تر و حتی رنگ‌های خاص مانند آبی و قرمز می‌توانید به یک لولایت ایده آل برسید. از طرفی کسانی که موهای قهوه‌ای دارند، لولایت پر کلاغی مناسب‌ترین گزینه برای آن‌ها محسوب می‌شود.

فرق هایلایت و لولایت

بسیاری از افرادی که در زمینه رنگ کردن مو تخصص ندارند، فرق هایلایت و لولایت را نمی‌دانند. اولویت تفاوت آن‌ها در رنگ پایه آن‌ها می‌باشد. به طور کلی هایلایت در موهای تیره‌تر نمود بیشتری دارد. در صورتی که لولایت روی موهای روشن زیباتر است. مورد بعدی درجه آسیب به موها می‌باشد. هایلایت صدمه بیشتری به موها وارد می‌کند. زیرا برای ایجاد رنگ روشن ابتدا باید موها را دکلره کرد اما در لولایت چنین مرحله‌ای وجود ندارد. مورد آخر نیز میزان تغییرات مو می‌باشد. هایلایت بیشتر برای ایجاد نوسان رنگی، اثر گرما و درخشش موها استفاده می‌شود. در صورتی که لولایت به ایجاد عمق و حجم بیشتر مو کمک کننده است.

هایلایت بهتره یا لولایت

حال که با فرق هایلایت و لولایت آشنا شده‌اید. سوالی که بسیاری از افراد قبل از رنگ کردن مو دچار آن می‌شوند، این است که هایلایت بهتره یا لولایت؟ همانطور که گفته شد هایلایت و لولایت دقیقا برعکس یکدیگر هستند ولی به طور کلی برای افرادی که انتخاب هر یک مهم است، اطلاع از احتمال آسیب بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به دلیل اینکه برای ایجاد هایلایت ابتدا موها را دکلره باید کرد، احتمال آسیب به موها بیشتر است. از طرفی برای کسانی که موهای کم پشت دارند، لولایت مناسب‌ترین گزینه می‌باشد. با این اوصاف لولایت اولین انتخاب برای افراد به شمار می‌آید. با این حال افرادی بسیاری هستند که هایلایت مو را نیز انجام می‌دهند.

بهترین خدمات هایلایت و لولایت را در کجا انجام دهیم؟

بهترین خدمات هایلایت و لولایت را در کجا انجام دهیم؟

سالن‌های زیبایی بسیاری وجود دارند که با توجه به فرق هایلایت و لولایت بهترین خدمات هایلایت و لولایت را ارائه می‌دهند. با این وجود مارال سایت یکی از مجموعه‌هایی است که در بین رقبای خود حرف برای گفتن دارد. در کنار رنگ کاری مو به سبک لایت، خدماتی همچون کراتین مو را نیز ارائه می‌دهد. مزیت‌های کراتین مو مارال مواردی همچون صرفه جویی در وقت، از بین رفتن وزی مو و به کار بردن مواد مرغوب جهت تامین کراتین مو می‌باشد. از طرفی بهترین خدمات و برندینگ را در حوزه تهران و اصفهان ارائه می‌دهند. این گروه با برخورداری از تیم باتجربه و متخصص در حوزه تبلیغات، بازاریابی دیجیتالی، شناخت کامل بازار، مشاوره اصولی و تدوین استراتژی شروع به تحقیقات و ارزیابی رقبا می‌کند، با این کار مارال سایت بهترین خدمات را در این حوزه به افراد ارائه می‌دهد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی فرق هایلایت و لولایت پرداختیم. به کمک هایلایت رنگ موها را به صورت نواری چند درجه روشن‌تر از رنگ پایه مو می‌شوند. از طرفی لولایت نقطه مقابله هایلایت است و موهای رنگ شده چند درجه تیره‌تر از رنگ اصلی موها می‌باشد. بنابراین اصلی‌ترین فرق هایلایت و لولایت در نحوه رنگ کردن مو می‌باشد. از مجموعه‌های برتر در زمینه رنگ کاری مو و کراتینه کردن مارال سایت است. این مجموعه با ارائه خدمات منحصر به فرد خود این خدمات را به بهترین نحوه ممکن انجام می‌دهد.

شما عزیزان می توانید با شماره های زیر، برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز در تماس باشید:

دیدکاه ها غیر فعال هستند.