فرق مش و هایلایت در چیست ؟ + مش بهتره یا هایلایت ؟

در طول تاریخ بسیاری از خانم‌ها از سفیدی موهای خود رنج می‌بردند. با گذشته زمان رنگ کردن موها به کمک مواد طبیعی همچون حنا و درخت گردو بین بسیاری از مردم رواج یافت. با این حال با پیشرفت علم، مواد شیمیایی جدیدی نیز در این هنر وارد شدند و علاقه اکثر خانم‌ها به این مواد تغییر پیدا کرد. زیرا با استفاده از مواد شیمیایی هر رنگ دلخواهی را که افراد بخواهند برای آن‌ها امکان پذیر است. مش و هایلایت از روش‌های رنگ کردن مو می‌باشند که در بسیاری از سالن‌های زیبایی راه یافته‌است و توجه بیشتر افراد را به خود جلب کرده‌اند. حال پرسشی که بین خانم‌ها وجود دارد، این است که فرق مش و هایلایت در چیست؟ برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مش مو چیست؟

نوعی از رنگ کردن موها، مش نام دارد. مش کردن یک روش رنگ کردن موها محسوب می‌شود که در آن رنگ اصلی مو با تارهای رنگ شده در تضاد باشد. مواد ضروری برای مش کردن مواردی همچون دکلره، اکسیدان و رنگ مورد نیاز است. چنانچه اختلاف مش با زمینه مو بیشتر از ۵ تا ۷ درجه باشد، شخص را از سن واقعی آن مسن‌تر نشان می‌دهد. در حالت کلی مش به دو صورت موقت و دائم در بسیاری از سالن‌های زیبایی انجام می‌گیرد. به علاوه روش مش کردن را می‌توان شامل استفاده از کلاه مخصوص، فویل و همچنین شانه دانست. مورد بعدی که بسیار پرطرفدار است، هایلایت می‌باشد که در ادامه به فرق مش و هایلایت می‌پردازیم.

مش مو چیست؟ | فرق مش و هایلایت در چیست؟

هایلایت چگونه است؟

لایت به معنی رنگ کردن مو به صورت تیکه‌ای می‌باشد. از روش‌های پرطرفدار در زمینه لایت مو، هایلایت می‌باشد. اولین فرق مش و هایلایت در رنگ پایه‌ای برای رنگ کردن مو است. هایلایت یک ظاهر بسیار ساده و زیبا بین موها ایجاد کرده و نکته مثبت آن عدم رنگ کاری کل مو است. به همین دلیل احتمال آسیب دیدگی به مو نیز کم‌تر می‌شود. انتخاب رنگ مناسب برای این روش به رنگ مو و پوست فرد بستگی دارد. به طور مثال اگر موهایی بلوطی و قهوه‌ای تیره دارید، پس بهترین گزینه برای شما هایلایت مو به رنگ‌های مسی یا کاراملی می‌باشد. از طرفی اگر از موهای مشکی برخوردار هستید، هایلایت باید به رنگ قهوه‌ای تیره باشد. میزان روشن شدن مو در هایلایت بسیار حائز اهمیت است چرا که روشن شدن آن بیشتر از ۳ درجه از طبیعی بودن مو کم می‌کند. هایلایت به صورت ساده و نواری انجام می‌گیرد.

نحوه نگهداری مو هایلایت یا مش شده

تمام موهای رنگ شده نیاز به مراقبت دارند و این نکته از بحث فرق مش و هایلایت به دور است. فرقی نمی‌کند که موهای شما چه رنگی است، در هر صورت بعد از رنگ کردن باید از آن‌ها مراقبت کنید. اولین نکته مراقبتی این است که موهای خود را تا ۷۲ ساعت نشورید. چرا که در زمان رنگ کردن تا ۷۲ ساعت کوتیکول مو باز است. نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت می‌باشد، استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب است. بعد از ۷۲ ساعت که اقدام به شست و شوی موهای خود کردید، دمای آب را تا حد ممکن کم کنید. بعد از حمام نیز موهای خود را خشک کرده و از سرم‌ و ماسک موی مخصوص موهای خود استفاده کنید.

فرق مش و هایلایت در چیست؟

فرق مش و هایلایت در چیست؟

کار مش و هایلایت وجود رنگ‌های روشن در بین موها می‌باشد. با این تفاوت که این مقدار رنگ برای هر یک متغیر است. به طوری که اگر رنگ موی انتخابی تا ۳ درجه روشن‌تر از رنگ مو باشد، هایلایت است و اگر این تفاوت از ۵ درجه بیشتر باشد، مش رخ می‌دهد. مورد بعدی فرق مش و هایلایت در میزان آسیب پذیری به موها می‌باشد. در روش مش به دلیل اینکه رنگ روشن‌تری برای موها استفاده می‌شود، احتمال آسیب رسی به موها نیز افزایش می‌یابد. با وجود فرق مش و هایلایت افراد بسیاری با توجه به مزایای و معایب هر یک اقدام به رنگ کردن موهای خود به این دو روش می‌کنند.

مش بهتره یا هایلایت؟

حال که اطلاعات لازم را در رابطه با اینکه فرق مش و هایلایت چیست؟ کسب کرده‌اید. سوال دیگری که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد، این است که مش بهتره یا هایلایت؟ انتخاب مش یا هایلایت بستگی به رنگ پوست و حالت صورت فرد دارد. به طور معمول کسانی که رنگ پوستشان تیره است، مش کردن موهای صورت آنان را تیره‌تر می‌کند. البته به رنگی که برای مش انتخاب می‌کنید، نیز باید توجه داشت. حتی نوع مش که سوزنی باشد یا با فویل نیز در این امر تفاوت دارد. ولی در مجموع و به طور کلی مش و هایلایت سلیقه‌ای می‌باشند.

بهترین خدمات هایلایت و مش را در کجا انجام دهیم؟

مهم‌ترین عاملی که در زیبایی مش و هایلایت تاثیرگذار است، انتخاب فرد متخصص در این زمینه می‌باشد. فرد متخصصی که به راحتی فرق مش و هایلایت را تشخیص دهد. در این بین سالن زیبایی مارال خسروی جزو انتخاب بسیاری از افراد است. این سالن در دو شعبه اصفهان و تهران فعالیت دارد. از مهم‌ترین خدماتی که سالن مارال خسروی ارائه می‌دهد، کراتین مو می‌باشد. در این سالن همواره از برندهای معتبری استفاده می‌شود تا کیفیت کار بالا رفته و زیباجو رضایت داشته باشد. با دستان هنرمند مارال خسروی موهای خود را از طریق کراتین زیباتر از گذشته نمایید تا باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود.

امروزه پیشرفت روز افزون تکنولوژی موجب شده تا افراد در شهرهای مختلف کشور، الخصوص شهرهای پر جمعیتی همچون تهران و اصفهان ترجیح دهند تا نیازهای خود را از طریق خدمات و برندینگ تامین نمایند. از طرفی در حوزه خدمات و برندینگ این مجموعه به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات در تهران و اصفهان می‌باشد. زیرا امروزه تبلیغات و برندینگ مانند هر کار دیگری کاملا تخصصی شده و نیازمند تعیین اصول و گام‌های علمی است تا نتیجه مورد نظر برای شما حاصل گردد.

کلام آخر

مش و هایلایت جزو روش‌های پرطرفدار رنگ کردن مو محسوب می‌شوند. در این مقاله به بررسی فرق مش و هایلایت پرداخته شد. اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها در رنگ پایه آن‌ها می‌باشد. به این صورت که اگر رنگ به اندازه ۵ درجه روشن باشد به آن، مش اطلاق می‌شود. از طرفی اگر روشنی مو به اندازه ۳ درجه از موی خود فرد باشد، هایلایت نام دارد. به دلیل محبوبیت هرچه بیشتر این دو روش سالن‌های زیبایی بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند. در این بین سالن زیبایی مارال مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که در کنار مش و هایلایت موی خود، خواهان ارائه بهترین خدمات کراتین مو نیز هستند.

شما عزیزان می توانید با شماره های زیر، برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز در تماس باشید:

دیدکاه ها غیر فعال هستند.