تفاوت ریباندینگ و کراتینه در چیست؟ کدام یک بهتر است؟

در طول تاریخ موهای فر با وجود نگهداری سخت طرفداران زیادی به خود داشته و افرادی هستند که اقدام به فر کردن موهای خود به روش موقت یا دائمی می‌کنند. از طرفی کسانی که موهای وز یا فری دارند، همواره به دنبال روشی هستند تا بتوانند به موهای ابریشمی و لخت دست پیدا کنند. در این بین دو روش رایج ریباندینگ و کراتینه مو در بسیاری از سالن‌های زیبایی انجام پذیر است. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله به تفاوت ریباندینگ و کراتینه خواهیم پرداخت، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ریباندینگ چیست؟

قبل از اینکه به بررسی تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو بپردازیم. نیاز است تا توضیحی از اینکه ریباندینگ چیست؟ داشته باشیم. ریباندینگ حدود ۲۵ سال است که در کل جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده‌ی اصلی مورد استفاده در این روش آمونیوم تیوگلیکولات است. این ماده ساختار شیمیایی مو را که به کمک آمینواسیدها به هم متصل شده‌اند، تغییر می‌دهد. ریباندینگ با شکستن پروتئین‌های مو باعث بازسازی زنجیره‌ی مو و در نتیجه صاف شدن آن‌ها می‌شود. بدیهی است که با رشد مجدد موها، ریشه موها به حالت ابتدایی و ژنتیکی رشد می‌کند. در نتیجه تکرار و شارژ مجدد این روش هر ۶ ماه تا یک سال ضروری است.

مزایای ریباندینگ مو

ابتدا بدون نیاز به بررسی تفاوت ریباندینگ و کراتینه، به مزایای ریباندینگ می‌پردازیم. ریباندینگ مو به دلیل بی‌ضرر بودن، همه‌ی افراد بالای ۳ تا ۵ سال می‌توانند از این روش برای رفع مشکلات موی خود استفاده کنند. از طرفی صافی مو به این روش دائمی است و یک موی براق را برای فرد به ارمغان می‌آورد.آآ این تکنیک باعث صافی مو در شرایط خاصی مانند حمام، سونا و استخر می‌شود. همچنین در شرایط آب و هوایی نامناسب نظیر باد شدید و باران تغییری در ظاهر مو برای فرد رخ نمی‌دهد. صرفه جویی در زمان و هزینه یکی از بهترین فواید صافی ژاپنی است. چرا که برای صاف کردن مو به صورت روزانه، نیاز به پرداخت هزینه‌های بسیار در آرایشگاه‌ها می‌باشد.

کراتینه کردن مو به چه صورت است؟

تفاوت ریباندینگ و کراتینه در چیست؟ کدام یک بهتر است؟

روش بعدی صافی مو، کراتینه کردن نام دارد. جدای از بحث تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو، یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ساختار مو، پوست و ناخن مولکول‌های کراتین می‌باشد. با استفاده طولانی مدت از سشوار و اتو ساختار این ماده دچار مشکل می‌شود. مویی که عاری از کراتین باشد، حالتی مات و کدر دارد. عملیات کراتین مو، ساخت و احیا دوباره ساختار آسیب دیده مو با کمک یک سری مواد شیمیایی است. برای سرعت بخشیدن به روند جذب مواد، می‌توان همزمان با باد سشوار به مو حرارت داد. پس از گذشت مدت استراحت مواد بر روی مو، عملیات اتوکشی آغاز می‌گردد. گرما و حرارت باعث فعال شدن اثر مواد کراتین و در نتیجه صافی می‌شود.

مزایای کراتینه کردن مو

در کنار تفاوت ریباندینگ و کراتینه کردن مو، برای درک درستی از روش کراتینه کردن مو تا ۷۲ ساعت از شست و شو موها اجتناب کنید. چرا که برخورد آب با مواد کراتینی باعث خشکی مو و از بین رفتن خاصیت آن می‌شود. این روش مزایای مهمی دارد. چرا که کراتین مو باعث آبرسانی به مو و در نتیجه کاهش خشکی و کدری مو می‌شود. اگر پس از کراتین دفعات شست و شو را به هفته‌ای ۲ تا ۳ بار برسانید، تاثیر و ماندگاری این روش زیاد خواهد شد. اگر مراقبت‌های بعد از کراتین را به درستی و به طور کامل انجام دهید، می‌توانید تا مدت‌های طولانی از داشتن موهای صاف لذت ببرید.

تفاوت ریباندینگ و کراتینه کردن در چیست؟

بعد از اینکه به معرفی کلی این دو روش پرداختیم، حال می‌بایست تفاوت ریباندینگ و کراتینه را بررسی کنیم. از لحاظ ساختار شیمیایی روش ریباندینگ با تاثیرگذاری بر روی ساختار داخلی مو باعث ایجاد صافی و درخشندگی بسیاری در مو می‌شود. در حالی که مواد کراتینی با اثرگذاری بر روی کوتیکول و ساختار بیرونی مو، در پیوندهای داخلی مو تغییری ایجاد نمی‌کنند. از طرفی ریباندینگ بیشتر از کراتین ماندگاری بیشتری دارد. به این دلیل که مواد ریباندینگ ساختار شیمیایی و داخلی ساقه مو را تغییر می‌دهد و این تغییر با شست و شو از بین نمی‌رود. در حالی که کراتین مو با هر بار شست و شو کم‌تر می‌شود.

ریباندینگ بهتره یا کراتینه

ریباندینگ بهتره یا کراتینه | تفاوت ریباندینگ و کراتینه در چیست؟ کدام یک بهتر است؟

حال که با تفاوت ریباندینگ و کراتینه آشنا شده‌اید. سوالی که بسیاری از افراد در این حوزه با آن مواجه هستند این است که ریباندینگ بهتره یا کراتینه؟ درجه‌ی صافی در هر دو روش به حد زیادی قابل قبول است. در نتیجه برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید با از یک فرد متخصص مشورت کنید تا بسته به نوع، جنس، حجم و مقدار آسیب موجود در مو بتوانید بهترین روش درمانی را انتخاب کنید. اگر شما نیز به دنبال تنوع هستید و صافی به طور دائمی را نمی‌خواهید، کراتینه کردن مناسب‌ترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

بهترین خدمات ریباندینگ و کراتینه کردن را از چه مجموعه‌ای بخواهیم؟

مهم‌ترین عاملی که در زیبایی هرچه بیشتر ریباندینگ و کراتینه کردن تاثیر دارد، انتخاب فردی می‌باشد که به راحتی بتواند تفاوت ریباندینگ و کراتینه کردن را از هم تشخیص دهد و قادر به انجام آن باشد. بهترین سالن زیبایی که در حوزه زیبایی مو در اصفهان و تهران فعالیت دارد، سالن زیبایی مارال خسروی می‌باشد. این سالن زیبایی با وجود مزایایی همچون رفع دائمی وزی مو، درمان کمبود کراتین، استفاده از بهترین مواد موجود در بخش بهترین‌های کراتین مو قرار دارد. در نتیجه با آرامش خاطر خود را به دستان هنرمند مارال خسروی بسپارید، تا بهترین نتیجه ممکن برای شما حاصل گردد.

از دیگر کارهایی که این مجموعه انجام می‌دهد، خدمات برندینگ می‌باشد. به این صورت که مارال سایت در بخش‌های تهران و اصفهان جزو برندینگ کارهای معروف است. چرا که کار تبلیغ مانند هر حوزه دیگر نیاز به تجربه و دانش در این زمینه دارد. از طرفی دست یافتن به موقعیت برتر و متمایز در بازار که منجر به ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا می‌گردد، نیازمند ارائه یک برند با هویت به مشتری است. این کار با کمک مارال سایت به آسانی قابل انجام است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو پرداختیم. این دو روش‌هایی برای از بین بردن وزی و فری مو می‌باشند که بنابر نیاز مشتری، فرد متخصص یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. سالن زیبایی مارال خسروی یکی از معروف‌ترین سالن زیبایی و کراتین در تهران و اصفهان می‌باشد. این سالن به کمک برندهای ساخت کشورهایی همچون آمریکا و برزیل بهترین حالت کراتینه مو را برای شما به ارمغان می‌آورد. از طرفی دیگر خدماتی نظیر هایلایت و لایت مو را نیز به بهترین شیوه ممکن انجام می‌دهد.

شما عزیزان می توانید با شماره های زیر، برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز در تماس باشید:

 

دیدکاه ها غیر فعال هستند.