احیای مو با کراتین کردن

صاف کردن موها به قدری شیرین است که بسیاری از افراد خواهان انجام آن هستند. کراتین توسط مواد خاص در آرایشگاه انجام می‌شود که وزی موها را گرفته و به جای آن موهایی لخت و آبشار مانند به وجود می‌آید. با کراتین کردن موها صاف و یکدست شده که همیشه آراسته و مرتب به نظر می‌رسند. احیای مو با کراتین کردن صورت می‌گیرد که به موها جانی تازه بخشیده و موجب شاداب و سرحال دیده شدن می‌شود.‌

روش احیای مو با کراتین کردن

کراتین از ضروری و اصلی‌ترین مواد در موها بوده که اگر کم شود، مو از حالت طبیعی خود خارج شده و حالتی کدر، گره خورده و شکننده به خود می‌گیرد. با بی جان شدن موها، به تدریج طراوات و شادابی از دست رفته که نیاز به احیا حس می‌شود. احیای مو با کراتین کردن امکان پذیر است از این رو در بسیاری از آرایشگاه‌ها و مراکز تخصصی مو، کراتینه موها با دستگاه مخصوص و مواد ویژه انجام می‌شود.

در کراتین احیا عمده تمرکز بر سلامتی و استحکام موها بوده که موهای خشک، آسیب دیده و شکننده را هدف قرار می‌دهد. در واقع بیشتر از صافی منجر به زنده شدن موها می‌شود که وزی و پف را گرفته و به جای آن موهایی جان‌دار تحویل می‌دهد که سلامت کامل دارند. نوع دیگری از کراتین وجود دارد که کراتین صافی نامیده می‌شود و همانطور که از نام آن پیداست تمرکز بر صاف کردن موها بوده که احیا چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و به آن ریباندینگ گفته می‌شود.

روش احیای مو با کراتین

چه موهایی نیاز به احیا دارند؟

کراتین ماده طبیعی موجود در مو است که اگر به مقدار کافی وجود داشته باشد باعث نرمی و لختی موها می‌شود. هنگامی که ماده کراتین کمتر از حد معمول باشد موهای فرد وز، مجعد و فر خواهد شد. مواردی همچون رنگ کردن، دکلره، اتوی مو و … باعث آسیب به مو شده که میزان کراتین را کاهش می‌دهند. کراتینه راهی برای بازگرداندن و جبران کمبود کراتین در مو بوده که موهای ضعیف، خشک و آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

در اصل احیای مو با کراتین کردن سلامتی برای تارهای آسیب دیده به ارمغان آورده می‌شود. همچنین به دلیل اینکه میزان کراتین مو تا حدی افزایش می‌یابد مو از حالت وزی خارج شده که صاف‌تر، شفاف‌تر و درخشان‌تر دیده می‌شود. عمده‌ترین هدف کراتین احیا، درمان مو بوده که خود به خود منجر به ایجاد زیبایی بیشتر می‌شود.

چه موهایی نیاز به احیا دارند

احیای مو با کراتین چگونه است؟

احیای مو با کراتین کردن را می‌توان در خانه انجام داد اما نتایج حاصل شده به کیفیت آرایشگاه نخواهد بود و حتی ممکن است باعث آسیب به موها شود. آرایشگر دوره آموزشی را گذرانده و با توجه به مهارت‌های کسب شده انواع مو را می‌شناسد بنابراین بهتر می‌تواند درباره مواد مورد استفاده و چگونگی انجام فرایند کراتین تصمیم بگیرد.

برای احیای مو با کراتین کردن، ابتدا آرایشگر موها را شسته سپس مواد کراتینه را روی موها اعمال می‌کند. سپس با استفاده از کراتین مایع، اتوی موی مخصوص با درجه حرارت بالا و برس‌های مخصوص کراتینه مواد شیمیایی را به عمق موها رسانده تا ساختمان مو مجدد احیا شود. پس از چندین بار تکرار فرایند نوبت به شستن موها و خشک کردن آن می‌رسد که نتایج در همان لحظه قابل رویت هستند. کراتین مو روشی نیمه دائمی بوده به موها حالتی تازه می‌دهد.

احیای مو با کراتین چگونه است

کراتین مو چه مزایایی دارد؟

احیای مو با کراتین کردن اتفاق می‌افتد. کراتین مو به قدری مورد استقبال قرار گرفته است که از آن در موهای کوتاه و بلند استفاده می‌شود. کراتین موها به کمک مواد ویژه و دستگاه اتوی مو با حرارت بالا انجام می‌شود که هر روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود. مزایای کراتین مو عبارتند از:

موهای صاف و براق

در احیای مو با کراتین کردن، پیوندهای بین سلول‌های تار مو شکسته شده و مجدد به یکدیگر اتصال می‌یابند تا با نظم و ترتیب در یک ردیف قرار گیرند. ردیف جدید به وجود آمده در تارهای مو، بدون ناهمواری بوده که موهای صاف و براق را به وجود می‌آورد که باطراوت و شاداب هستند. همچنین موهای کراتین شده نرم و لطیف‌تر از موهایی هستند که به آن‌ها رسیدگی نشده و تاکنون احیا روی آن‌ها صورت نگرفته است.

ماندگاری بالا

بعد از احیای مو با کراتین کردن، موها دوام بالایی دارد طوریکه حداقل تا 6 ماه دوام می‌آورد. با رعایت نکات مراقبت از مو، می‌توان میزان ماندگاری را افزایش داد. در چنین حالتی قسمت پایین موها همچنان اثرات کراتینه را نشان می‌دهند اما قسمت‌های بالایی به دلیل رویش مجدد مو، حالت اصلی و سابق را دارند که با مراجعه مجدد می‌توان قسمت‌های تازه رشد کرده را کراتینه کرد و قسمت‌های انتهایی مو را تقویت کرد. در صورت فقدان مراقبت‌‌های ضروری ممکن است اثرات احیا کاهش یابد.

خشک شدن سریع‌تر موها

موها را نباید به صورت خیس رها کرد زیرا میزان آسیب پذیری آن افزایش می‌یابد. موها بعد از کراتینه کردن به سرعت خشک می‌شوند زیرا کراتین همچون لایه عمل کرده که آب در لا به لای بافت متخلخل مو باقی نمی‌ماند. طوریکه کافی است موها را لای حوله پیچیده تا آب آن گرفته شود سپس با باد گرم سشوار رطوبت باقی مانده را خشک کرد. نحوه سشوار کشیدن بسیار مهم بوده باید بدون لغزاندن سشوار و از بالا به پایین باشد.

ریزش کمتر موها

با احیای مو با کراتین کردن، گره‌های موجود در مو باز شده و وزی مو گرفته می‌شود در نتیجه هنگام شانه کردن، موها به دندانه‌های شانه گیر نکرده در نتیجه ریزش مو کمتر خواهد شد. از سویی دیگر تارهای مو تقویت شده که میزان شکنندگی و خرد شدگی موها به حداقل نمی‌رسد بنابراین فرد پس از مدتی افزایش حجم مو و رشد سریع‌تر را شاهد خواهد بود.

ریزش کمتر موها با کراتین

کراتین مو با مارال خسروی

مرکز تخصصی موی بانوان مارال خسروی، واقع در دو شعبه تهران و اصفهان پذیرای مراجعه کنندگانی است که به زیبایی خود می‌اندیشند. احیای مو با کراتین کردن اعتماد به نفس را افزایش داده و در کنار زیبایی حالت درمانی دارد. کراتین احیا آسیب‌های مو را برطرف کرده که موهای وز دار، پف کرده، خشک و دهیدراته را نرم و شاداب می‌کند. با دستان هنرمند و معجزه‌گر مارال خسروی موهای خود را احیا کرده و آن‌ها را از آسیب دیدگی بیشتر محافظت نمایید.

ماندگاری موی کراتین شده زمانی افزایش می‌یابد که نکات بعد از کراتین به خوبی و با دقت اجرا شوند.‌ مرکز تخصصی مو مارال خسروی با دو شعبه در تهران و اصفهان بهترین مرکز تخصصی موی بانوان بوده که کلیه خدمات مو مانند کراتین کردن انواع مو در آن با بالاترین کیفیت و با استفاده از مواد مرغوب و بهترین دستگاه‌ها انجام می‌شود تا متقاضی زیبایی از تغییرات به وجود آمده لذت ببرد.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.