ماندگاری موی کراتین شده

کراتین کردن یکی از بهترین کارها برای موها بوده که شکل و فرم آن‌ها را عوض کرده و باعث تغییر در حالت مو می‌شود. کراتین تا چند وقت ماندگاری دارد که معمولا در حد چند ماه است. ماندگاری موی کراتین شده بستگی به رعایت مواردی دارد که می‌تواند در عین حفظ حالت اولیه، طول عمر آن را از شش ماه به بالا افزایش دهد در نتیجه نیاز به مراجعه مجدد برای کراتین را کاهش داده و منجر به صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.

مهم‌ترین کارها برای ماندگاری بیشتر موی کراتین شده

مو از مواد مختلفی تشکیل شده است که کراتین‌ها جزو اصلی فیبر مو بوده که داخل لایه کورتکس قرار گرفته‌اند. مو به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سن، استفاده زیاد از مواد شیمیایی، در معرض حرارت قرار گرفتن و … کراتین و سایر مواد اساسی خود را از دست می‌دهد در نتیجه از صافی درآمده و وز می‌شود. کراتینه مو روشی برای صافی موها به کمک مواد مخصوص است که همچون تغذیه کننده عمل کرده و باعث می‌شوند موها جان گرفته تا صاف و یکدست شوند.

با صاف شدن مو، درخشندگی آن افزایش یافته و میزان وزی مو کاهش می‌یابد که با این کار کمتر گره خواهد خورد. وقتی گره مو کمتر باشد، شانه کردن راحت‌تر بوده و میزان ریزش مو به حداقل می‌رسد زیرا تارهای مو به دندانه شانه و برس گیر نخواهند کرد. ماندگاری موی کراتین شده در افراد مختلف متفاوت بوده که معمولا بین 2 تا 5 ماه می‌باشد. موهای کراتینه شده نیازمند مراقبت و نگهداری خاص هستند. مهم‌ترین کارها برای ماندگاری بیشتر موی کراتین شده عبارتند از:

ماندگاری موی کراتین شده

استفاده از بهترین شامپو و نرم کننده برای ماندگاری موی کراتین شده

اولین اقدام مهم پس از کراتینه کردن موها، خرید شامپو و ماسک موی مناسب است که ماندگاری موی کراتین شده را افزایش می‌دهد. نخستین مرتبه استحمام، حداقل سه روز پس از کراتینه است. شامپویی که برای موهای کراتین شده استفاده می‌شود فاقد سولفات است. شامپوی فری سولفات تنها باید به ریشه مو مالیده شود و به هیچ عنوان نباید با ساقه مو برخورد داشته باشد. از سویی دیگر هنگام شستن موها از چنگ زدن باید خودداری کرده و تنها با قسمت بالشتک انگشتان می‌توان کف سر را شست.

به دلیل اینکه شامپو فری سولفات قدرت پاک کنندگی عمیق کف سر را ندارد، برای تمیزی موها باید تقریبا هر دو هفته یک بار از شامپوی معمولی استفاده کرد. استفاده از شامپوی معمولی یا شامپو بچه نیز باید در حد شستشوی ریشه‌های مو باشد و از چنگ زدن بیش از حد خودداری شود.

استفاده از نرم کننده برای موهای کراتین شده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود بلکه باید از ماسک موی مخصوص استفاده کرد. چنین ماسک موهایی با فرمولاسیون ویژه برای موهای کراتین شده در داخل حمام ساخته شده‌اند که پس از شامپو زدن می‌بایست حدود 5 دقیقه در قسمت انتهایی مو، روی ساقه‌ها باقی بمانند سپس آبکشی شوند. آبکشی موها باید در حد مختصر و طوری باشد که موها کمی حالت لزج داشته باشند.‌

ماندگاری موی کراتین شده

روش صحیح خشک کردن موی کراتین شده

بعد از کراتین کردن، موها حتما باید خشک شوند.‌ یکی از کارهای بسیار مهم، نحوه خشک کردن موها با سشوار است که با روش صحیح ماندگاری موی کراتین شده را افزایش می‌دهد. در اصل هدف از سشوار کشیدن، حرارت دادن به تارهای مو با باد ملایم رو به گرم است. خیس رها کردن مو باعث به وجود آمدن پوسیدگی بر روی ساقه مو شده و دوام و کیفیت کراتین مو را پایین می‌آورد. اتوکشی و استفاده از بابیلیس برای موهای کراتین شده مطلقا ممنوع بوده و تنها می‌توان از سشوار استفاده کرد.

برای خشک کردن موی کراتین شده باید سشوار با فاصله مناسب از مو قرار گرفته و آن را از بالا به پایین هدایت کرد. حین سشوار کشیدن نیازی به لغزاندن سشوار نیست زیرا عملا این کار باعث ایجاد وز در موها می‌شود پس بهتر است بدون تکان دادن سشوار به آرامی از بالا (ریشه) به سمت انتهای مو (ساقه) هدایت شود.‌ با دسته بندی کردن موها در حجم مناسب، سشوار کشی ساده‌تر و در زمان کوتاه‌تر انجام خواهد شد. روغن مو یا ماسک موی بعد از حمام، لایه محافظتی ایجاد کرده که مانع از آسیب موها در برابر حرارت ناشی از سشوار می‌شود.

ماندگاری موی کراتین شده

بهترین برس و شانه برای موی کراتین شده

هرچند موی کراتین شده صاف و یکدست است از این رو مثل گذشته نیاز به شانه کردن ندارد اما با این حال استفاده از برس و شانه راهی برای ایجاد نظم بیشتر و حالت دادن به موها است. ماندگاری موی کراتین شده را می‌توان با استفاده از برس و شانه مناسب افزایش داد. قطعا مناسب‌ترین متریال برای ساخت برس و شانه، چوب است. برس و شانه‌های چوبی اصکاک ایجاد نکرده که برای انواع موها کراتین شده اعم از نازک، ضخیم، فر و … مناسب هستند.

بهتر است برس و شانه چوبی استفاده شده دندانه‌های گرد، نرم و بدون الکتریسیته داشته باشد. سر گرد و نرم دندانه در برخورد با کف سر، جریان خون‌رسانی را افزایش می‌دهد که باعث خوش حالت‌تر شدن موها خواهد شد.‌ برای شانه کردن بهتر است ابتدا قسمت‌های پایینی مو شانه شوند تا هرگونه گره احتمالی باز شده سپس از کف سر به آرامی شانه را به سمت پایین موها هدایت کرد. دسته بندی موها در حجم مناسب راهکاری ایده‌آل بوده که همه جای مو به آرامی شانه می‌خورند و جایی دست نخورده باقی نمی‌ماند.

ماندگاری موی کراتین شده

استفاده از تافت، ژل و چسب مو بعد از کراتین

مواد حالت دهنده مختلفی وجود دارند که از آن‌ها برای مو استفاده می‌شود. تافت، ژل و چسب مو جزو مواردی هستند که در بسیاری از خانه‌ها و آرایشگاه‌ها وجود دارند اما باید دانست که جهت افزایش ماندگاری موی کراتین شده استفاده از چنین محصولاتی ممنوع است. برای حالت دهی مو می‌توان از مواد طبیعی و ارگانیک مانند روغن نارگیل، آووکادو، آرگان و … استفاده کرد. روغن‌ها برای موهای کراتین شده بی ضرر بوده و رطوبت کافی را به موها ترزیق می‌کنند در نتیجه باعث براق و درخشان شدن موها می‌شوند.‌

ماندگاری موی کراتین شده زمانی افزایش می‌یابد که نکات بعد از کراتین به خوبی و با دقت اجرا شوند.‌ مرکز تخصصی مو مارال خسروی با دو شعبه در تهران و اصفهان بهترین مرکز تخصصی موی بانوان بوده که کلیه خدمات مو مانند کراتین کردن انواع مو در آن با بالاترین کیفیت و با استفاده از مواد مرغوب و بهترین دستگاه‌ها انجام می‌شود تا متقاضی زیبایی از تغییرات به وجود آمده لذت ببرد.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.