در سراسر جهان و برای افراد مختلف انواع مو وجود دارد. با گذشت زمان روز به روز بر محبوبیت روش‌های زیبایی و درمانی مو مانند کراتین افزوده می‌شود. کراتین بر روی تارهای مو اثر کرده که آن‌ها را باطراوت، شاداب و نرم و لطیف می‌کند. کراتین جانی دوباره به موها می‌بخشد به همین دلیل بسیاری از بانوان با انواع مو خواهان کراتینه کردن موهای خود هستند تا زیبایی طبیعی از دست رفته خود را بازیابند.

کراتین یکی از صدها ماده اصلی و ضروری در موها بوده که باعث صاف شدن و درخشندگی مو می‌شوند. اگر مقدار کراتینه مو کم شود موها شفافیت خود را از دست داده و کدر می‌شوند. همچنین لختی مو گرفته شده و مو وز دار و پف کرده خواهد بود که ممکن است فر باشد. همه افراد از همان ابتدا دچار کمبود کراتین نیستند بلکه ممکن است در گذر زمان به دلیل زیاد سشوار کشیدن، رنگ کردن بیش از حد، دکلره و … موها از فرم طبیعی خود خارج شوند.‌ با این وجود انواع مو وجود دارند که نیازمند کراتین بوده تا بتوانند خوش حالت و زیبا باشند.

کراتین دو اثر مهم بر روی مو می‌گذارد. اولین اثر رفع سوختگی و آسیب دیدگی مو در اثر مواد شیمیایی است و دومین اثر آن خاصیت صاف کنندگی محسوب می‌شود. انواع ماده کراتین کننده اثرات متفاوتی داشته که ممکن است بیشتر بر خاصیت احیا تاکید داشته و یا منجر به صافی مو شود.

کراتین انواع مو

بررسی انواع مو

مو بخش مهمی از چهره است که چگونگی دیده شدن آن‌ها بسیار مهم است از این رو روش‌هایی مانند کراتینه بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. موها از نظر جنس و حالت بسیار با یکدیگر متفاوت هستند که برخی از آن‌ها به کراتینه جواب می‌دهند. انواع مو را می‌توان کراتینه کرد تا خوش حالت شوند. در ادامه به بررسی انواع مو پرداخته شده است:

کراتینه موی فر

موهای فرفری از انواع مو بوده که بسیار زیبا هستند اما ممکن است بنا به دلایل مختلف، فرد ناراضی بوده و خواهان صاف کردن آن باشد که می‌تواند آن‌ها را کراتینه نماید که عموما از روش ریباندینگ استفاده می‌شود. کراتینه موی فر همیشه منجر به صافی و از بین رفتن فر موها نمی‌شود بلکه می‌تواند وز لا به لای تارهای مو را گرفته و همچنان که فر مو حفظ می‌شود آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند.

افرادی که میزان فر موهای آن‌ها کم است، دارای موهای مجعد هستند. موهای مجعد به طور معمول وز بوده که میزان کم یا زیاد بودن وزها بر پف کردگی مو تاثیر می‌گذارد. هرچقدر میزان وزی موها بیشتر باشد قطعا موی سر پف بیشتری خواهد داشت. برای کراتینه کردن مو، می‌بایست به مراکز تخصصی مو و آرایشگاه‌های معتبر مراجعه کرد تا با اعمال فرایندهای ویژه، زیبایی و سلامتی را به مو برگرداند.

کراتین موی فر

کراتینه موی صاف

موهای صاف و لخت را هم می‌توان همچون سایر روش‌ها کراتینه کرد. نوع ماده کراتینه استفاده شده در انواع موها متفاوت است که برای موی صاف از ماده‌ای استفاده می‌شود که بیشتر خاصیت احیا کنندگی دارد. در احیا به سلامت مو توجه می‌شود که مواد ضروری و اساسی مو تامین شده در نتیجه وضعیت ظاهری مو بهبود می‌یابد. با تغذیه شدن مو، آسیب کوتیکول‌ها کمتر شده و موها براق و درخشان‌تر از قبل دیده می‌شوند.‌

برای کراتینه کردن موی صاف، آرایشگر ابتدا موها را شسته سپس از ماده کراتین استفاده می‌کند که باید موها را در حجم مناسب دسته بندی کرده سپس به میزان لازم مواد به لا به لای تارهای مو رساند. برای این کار از برس کراتینه و اتو موی قوی استفاده می‌شود. سپس موها شسته شده و به روش خاصی سشوار کشیده می‌شود. با رعایت مواردی خاص می‌توان تا چندین ماه موهایی زیبا، شاداب و باطراوت داشت.

کراتین موی صاف

کراتینه موی آسیب دیده

موهای سر بسیار حساس هستند. استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب، رطوبت رسانی با مو با انواع روغن‌های گیاهی همیشه جوابگو نیست به همین دلیل فرد ناخودآگاه بیشتر به سشوار کشیدن، استفاده از اتوی مو و بابیلیس و … روی می‌آورد. رنگ کردن با مواد شیمیایی قوی، دکلره کردن موها و … نیز باعث می‌شوند مو به تدریج طراوت و شادابی خود را از دست بدهد. کراتینه موی آسیب دیده قلق خاصی داشته که باید توسط آرایشگر با تجربه انجام شود زیرا در غیر این صورت میزان آسیب موها بیشتر شده که زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کراتینه موهای آسیب دیده می‌تواند به صورت صافی یا احیا باشد. حتی می‌توان به طور همزمان هم صافی و هم احیا را انجام داد. با صاف و احیا شدن موها، رنگ اصلی انواع مو بهتر معلوم شده و شفافیت از دست رفته به موها برمی‌گردد.

اگر آسیب دیدگی مو خیلی زیاد نباشد امکان رنگ کردن مو قبل از کراتین کردن وجود دارد اما باید این نکته را در نظر گرفت که اتوکشی در کراتین منجر به روشن‌تر دیده شدن مو می‌شود بنابراین برای رسیدن به رنگ دلخواه می‌بایست موها را کمی تیره‌تر کرد تا پس از کراتین به خوبی دیده شوند. رنگ کردن موها پس از کراتین بهتر است با چند هفته فاصله انجام شود تا هم مواد کراتین در عمق تار مو نفوذ کرده و هم اینکه اثر آن خنثی نشود.

کراتین موی آسیب دیده

کراتینه انواع مو با مارال خسروی

مرکز تخصصی مو مارال خسروی شناخته شده‌ترین سالن زیبایی در ارائه خدمات تخصصی مو است که از جدیدترین دستگاه‌ها و مرغوب‌ترین مواد استفاده می‌کند تا بهترین حالت مو به دست آید. در مجموعه مارال خسروی، بزرگ‌ترین سرمایه در زمینه کراتین مو، رضایت مشتریان گرامی است تا بافت موها تقویت شده و ترمیم صورت گیرد که منجر به افزایش ضخامت مو می‌شود.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.