کراتینه احیا یا کراتینه صافی ؟ کدومش بهتره؟ (مقایسه دقیق + عکس)

رسیدگی و صاف کردن موها به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام نتیجه متفاوتی دارند. کراتینه صافی با کراتینه احیا تفاوت‌هایی دارند که باعث می‌شوند نتیجه حاصل شده از یکدیگر متفاوت باشند. برای اینکه از کراتین موها راضی باشید باید تفاوت این دو را بدانید تا بتوانید به آن چیزی که مد نظر دارید برسید. در این مقاله با تفاوت‌ها و مزایای هرکدام از کراتنیه احیا و صافی پرداخته می‌شود.

کراتین چیست؟

بهترین سالن تخصصی مو برای انجام کراتین | احیا و صافی مو

کراتین نوعی پروتئین طبیعی موجود در بافت مو، پوست و ناخن‌ها است. ماده کراتینی که در موها وجود دارد وظیفه انعطاف پذیری، استحکام و سلامت تارهای مو را عهده‌دار است. موهای سالم حاوی مقدار متعادلی از رطوبت و پروتئین کراتین بوده اما احتمال دارد مقدار کراتین در بدن بنا به دلایل مختلف به پایین ‌تر از حد طبیعی برسد. کمبود کراتین در بدن منجر به شکنندگی، نازک و وز شدن موها شده که سلامتی و شادابی مو را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کراتین مو یکی از بهترین روش احیای موهای آسیب دیده، خشک و ضعیف شده و شکننده ‌است. احیای موها به روش کراتینه می‌‌تواند انتخاب مناسبی باشد که دوز متعادلی از پروتئین کراتین به درون موهای آسیب دیده اعمال می‌‌شود تا سلامت و شادابی دوباره به موها بر‌گردد. کراتینه احیا یا کراتینه صافی هر دو جزو روش‌های محبوب برای رسیدگی به موها بوده که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

بیشتربدانید: 10 مورد از مهم ترین نکات برای مراقبت بعد از هیبرید مو که باید بدانید

کراتینه احیا یا کراتینه صافی

کراتینه احیا یا کراتینه صافی ؟ کدومش بهتره؟ (مقایسه دقیق + عکس)

کراتینه صافی روشی موقت برای از بین بردن وزی موها و در نتیجه صاف شدن آن است. در کراتینه صافی فرمالدهید به مو افزوده می‌شود تا خاصیت صاف کنندگی آن تقویت شود که تا چندین ماه موها صاف و ابریشمی خواهند بود. به کراتین صافی، ریباندینگ مو گفته می‌شود که در واقع به صافی دائم مو اشاره دارد.

کراتینه احیا، جان بخشیدن به موهای آسیب دیده، خشک و شکننده شده را هدف قرار داده است. در احیا صاف کردن مو چندان زیاد نیست بلکه فقط تا حدودی وز موها را می‌‌گیرد که خود به خود به نرمی و لطافت مو کمک می‌کند و تارهای آسیب دیده مو سلامتی خود را به دست می‌آورند. برای احیا کردن دوز مناسبی از ماده کراتین، سطح کاهش یافته کراتین بدن را به تعادل رسانده و موها را نرم و ابریشمی می‌کند. نتایج حاصل از احیای کراتین به تدریج روی هم انباشته شده و این امر باعث می‌شود فرد به مرور زمان موهای سالم‌ و بهتری پیدا کند.

دو روش کراتینه احیا و کراتینه صافی از پایه با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت کراتینه احیا یا کراتینه صافی به بیس و پایه آن برمی‌گردد. کراتینه صافی روی صاف کردن موها تاثیر دارد اما کراتینه احیا بر سلامتی و استحکام موها تمرکز کرده است. بیشتر عملکرد کراتین‌ احیا در حدود 70% مربوط به احیای موها بوده و حدود ۳۰% آن به صافی مو مربوط می‌شود.

کدام یک از دو روش کراتین احیا یا صافی مناسب است؟

کراتینه احیا یا کراتینه صافی ؟ کدومش بهتره؟ (مقایسه دقیق + عکس)

کراتین کردن به خودی خود باعث ایجاد زیبایی بیشتر در فرد می‌شود. در روش کراتین چه به صورت صافی دائم و چه به حالت احیا موها شکل دیگری به خود گرفته و روی بهبود کیفیت ظاهری فرد تاثیر می‌گذارند. کراتینه خوب شامل احیا و صافی بالا به صورت همزمان است که می‌توان درصد صافی یا احیا را بیشتر تقاضا کرد.

برای از بین بردن وزی و مواج بودن موها کراتین صافی انجام داد که موها را همچون آبشار شکل می‌دهند و باعث شلاقی دیده شدن آن می‌شوند. برای آبرسانی و ترمیم ساقه‌های آسیب دیده روش کراتینه احیا مناسب است که موها جان تازه‌ای گرفته و شاداب می‌شوند. برای انتخاب بهترین نوع باید هدف و انتظار را در نظر گرفت تا بتوان مناسب‌ترین شیوه را انتخاب کرد.

با پرسش از آرایشگر می‌توان مناسب‌ترین شیوه را برای کراتین انتخاب کرد. در این حالت آرایشگر با توجه به مهارت و تجربه خود و بررسی موارد زیر بهترین گزینه را پیشنهاد خواهند داد:

  • موخوره
  • وز شدن موها
  • میزان ریزش موها
  • خشکی بیش از حد
  • مقدار شکنندگی موها
  • دو شاخه شدن تارهای مو
  • نازک شدن ضخامت موها
  • تمایل به فر یا صاف شدن مو
  • حالت پذیری سخت یا راحت موها

بهترین سالن تخصصی مو برای انجام کراتین

کراتینه احیا یا کراتینه صافی ؟ کدومش بهتره؟ (مقایسه دقیق + عکس)

سالن زیبایی مارال خسروی واقع در دو شعبه زعفرانیه تهران و حکیم نظامی اصفهان بهترین مرکز تخصصی مو بوده که کلیه خدمات را با استفاده از با کیفیت‌ترین مواد انجام می‌دهد. برندهای متنوعی وجود دارند که از آن‌ها برای کراتین مو استفاده می‌شود. در سالن زیبایی مارال مناسب‌ترین محصولات از معتبرترین برندها با توجه به سلیقه و خواسته مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نتیجه حاصل شده بسیار مطلوب و مطابق نظر زیباجو باشد.

سالن زیبایی مارال در هر دو شعبه از تهویه مناسبی برخوردار بوده تا بوی مواد فرد را نیازارند که این خود یک حسن و مزیت بزرگ محسوب می‌شود. اگر شما هم به زیبایی موهای خود می‌اندیشید کراتینه احیا یا کراتینه صافی را امتحان کنید و از زیبایی به وجود آمده در موها لذت ببرید.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.