مزایا انجام صافی دائو مو | معایب انجام صافی دائم مو چیست؟ قیمت ریباندینگ مو چقدره؟

صاف کردن موها به قدری شیرین و دلنشین است که هر فردی تمایل دارد حداقل یک بار هم که شده آن را انجام دهد. یکی از مصداق بارز صاف کردن موها سشوار و اتوی مو کشیدن است اما این فرایند نیاز به تکرار دائم دارد. راهی بهتر وجود دارد که صافی دائم مو نامیده می‌شود. صافی دائم مو با عنوان ریباندینگ نیز شناخته می‌شود که تاثیر آن تا مدت‌های طولانی بر روی سر باقی می‌ماند. با ما همراه بمانید تا با مزایا و معایب انجام صافی دائم مو آشنا شوید.

مزایا و معایب انجام صافی دائم مو چیست؟ | قیمت ریباندینگ مو چقدره؟

صافی دائم مو یا ریباندینگ چیست؟

صافی دائمی یا ریباندینگ مو یک فرآیند شیمیایی بوده که باعث تغییر بافت طبیعی مو می‌شود. به دنبال ریباندینگ موها صاف و لطیف می‌شوند. آشنایی با فواید (مزایا) و عوارض صافی دائم مو مهم‌ترین نکته در انتخاب یا عدم انتخاب چنین روشی برای احیا مجدد نرمی و لطافت مو محسوب می‌شود. ریباندینگ توسط متخصص آرایش و زیبایی در سالن‌های آرایشی معتبر انجام می‌شود. مواد ریباندینگ در روند چند مرحله‌ای، پیوندهای طبیعی فولیکول مو را از بین برده، سپس پیوندها را به شکل دیگری بازسازی می‌کنند.

ریباندینگ مو یا نام دیگر آن صافی دائم مو به روش ژاپنی است وظیفه صاف کردن مو را به عهده دارد. ماده اصلی استفاده شده در محصول صافی آمونیوم تیوگلیکولات بوده که در یک جلسه سه مرحله‌ای انجام می‌شود تا یک صافی کاملا لخت به وجود آید.

صافی دائم مو یا ریباندینگ چیست؟

مراحل انجام صافی دائم مو

برای صاف کردن دائم مو ابتدا آرایشگر موها را شسته و خشک می‌کند تا آلودگی‌ و روغن‌ها از روی مو پاک شوند و نوع بافت مو مشخص شود. در مرحله بعد، آرایشگر موها را تقسیم کرده و با قرار دادن کیت‌های نرم کننده مو روی موها روند ریباندینگ کردن مو را آغاز می‌کند.

کیت‌ها کوتیکول‌های مو را در سطح سلولی می‌شکنند. سپس نوبت به گرم کردن و بخار دادن موها رسیده که مدت زمان آن با توجه به حجم موها مشخص می‌شود. در پایان موها کاملاً صاف می‌شوند که نیاز به شستشو و خشک کردن مجدد موها است تا آماده فرآیند بعدی ‌شوند. در این مرحله لوسیون کراتین به سطح مو زده می‌شود تا به پیوندهای جدید روی سطح مو کمک کند.

در مراحل پایانی ماده خنثی کننده روی مو قرار داده شده و برای آخرین بار جهت از بین بردن ماده باقی مانده از کراتین و خنثی کننده، موها شسته و خشک می‌شوند. ریباندینگ ظاهر طبیعی موها را تغییر داده و در نتیجه این امر موها طوری شکل می‌گیرند که حتی از موهای صاف طبیعی نیز صاف‌تر، بهتر و زیباتر به نظر می‌رسند. ریباندینگ دائمی بوده که اگر شکل ظاهری آن مورد پسند نباشد اجباری به تکرار این روند نیست. البته تأثیر ریباندینگ پس از رشد ۱ الی ۳ سانتی متری ریشه‌های مو همچنان روی سطح مو باقی می‌ماند.

مراحل انجام صافی دائم مو

مراقبت‌های بعد از انجام صافی دائم مو

برای اینکه صافی دائم مو تا مدت‌های طولانی‌تری ماندگار باشد نیاز است مراقبت‌های پس از ریباندینگ جدی گرفته شود، نظیر:

  • موها را تا سه روز اول نشویید.
  • به هیچ عنوان موها را نبندید
  • موقع خوابیدن موها را به دو دسته تقسیم کرده و آن‌ها را روی شانه ریخته تا صاف پشت به کمر بخوابید
  • با استفاده از شامپوی فری سولفات پس از سه روز موها را بشویید
  • با باد گرم (نه داغ) سشوار از بالا به پایین موها را خشک کنید
  • تا 6 ماه موها را رنگ نکنید
  • اجازه تماس آب باران و استخر را به موها ندهید
  • هر ماه نوک‌گیری انجام دهید تا موخوره نگیرید
  • از ماسک موی مخصوص طبق نظر آرایشگر استفاده کنید.

مزایا انجام صافی دائم مو

مزایای ریباندینگ مو به قدری زیاد است که هر فردی وسوسه می‌شود حداقل یک بار هم که شده موهای خود را صاف دائم کند. فواید انجام صافی دائم مو عبارتند از:

  • ایجاد ظاهر جذاب و براق در موها: ریباندینگ گزینه خوبی برای افرادی است که خواهان موی براق و صاف هستند. اثر موهای لخت و صاف ریباندینگ شده تا مدت‌های طولانی باقی می‌ماند.
  • عدم نیاز به صاف کننده‌های مو: با انجام صافی دیگر نیازی به انجام کارهای تکراری مانند اتو مو یا سشوار کشیدن نیست زیرا فرایند ریباندینگ یک صافی دائم بوده که در قسمت انتهایی مو به شرط رسیدگی تا ابد باقی مانده و تنها در ریشه‌ها نیاز به ترمیم دارد. استفاده مداوم از وسایل صاف کننده مو می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی را به سر و مو وارد کند.
  • کاهش وز مو: بسیاری از زنان از وز شدن موهای خود به خاطر عدم آب‌رسانی مناسب به موها، استفاده از رنگ‌های شیمیایی و جنس شکایت دارند. برخی از موهای وز ممکن است ظاهری ناخوشایند ایجاد کنند که با صافی دائم مو برطرف می‌شود.
  • حالت دهی آسان: با صافی دائم دیگر لازم نیست زمان و هزینه زیادی را صرف آرایش و حالت دادن به موها کرد.

معایب انجام صافی دائم مو

نیاز است به معایب ریباندینگ کردن موها نیز اشاره شود. ریباندینگ کردن موها، دارای عوارضی است که بهتر است قبل از انجام، به آنها آگاه باشید، از جمله:

  • نیاز به تمدید: با توجه به جنس و رشد موها، می‌بایست حداقل هر 6 ماه یک بار یا حتی بیشتر صافی موها تمدید شود که این کار، هزینه و وقت زیادی را طلبیده و ممکن است به مرور باعث ضعیف شدن بافت موها شود.
  • ضعیف و حساس شدن موها: اگر موها به شدت حساس یا آسیب دیده باشند، ممکن است پس از ریباندینگ، ضعیف و خشک شده یا آسیب جدی ببینند.
  • کم شدن میزان صافی موها: به تدریج با رشد مو اگر موهای بسیار فر باشند یا پس از ریباندینگ از موها درست مراقبت نشود، ممکن است صافی موها کم‌تر شود.
  • آسیب دیدن پوست کف سر: میزان گرمایی که برای صاف کردن موها با ریباندینگ استفاده می‌شود احتمال دارد باعث سوختن یا آسیب دیدن پوست کف سر شود بنابراین باید در مرکزی مطمئن و معتبر انجام شود.‌
  • ریزش موها: مواد شیمیایی استفاده شده در صافی، در برخی از افراد باعث ریزش موها یا تعضیف ریشه مو می‌شود.
مزایا انجام صافی دائو مو | معایب انجام صافی دائم مو چیست؟  قیمت ریباندینگ مو چقدره؟

قیمت ریباندینگ مو در سالن مارال خسروی

سالن زیبایی مارال خسروی بهترین مرکز مو بوده که در آن انواع خدمات تخصصی ارائه می‌شوند. قیمت ریباندینگ مو با توجه به حجم، بندی و کوتاهی مو و همچنین میزان آسیب دیده بودن یا نبودن موها معلوم می‌شود. از طریق راه‌های ارتباطی زیر می‌توانید از مرکز موی مارال استعلام قیمت بگیرید:

  • تلفن: 09902811367 / 09129547791
  • اینستاگرام: maral_hair_care

پس از استعلام مشاهده خواهید کرد که قیمت‌ها با توجه مواد مرغوب استفاده شده و کادر مجرب بسیار شگفت انگیز و عالی هستند. سلامت موی شما مهم است از این رو در هر دو شعبه سالن زیبایی مارال خسروی واقع در زعفرانیه تهران و حکیم نظامی اصفهان فرایند صافی دائم موها مطابق با آخرین متد روز دنیا اجرا می‌شود.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.