صفر تا صد آمبره مو و تفاوت آن با سامبره و بالیاژ چیست؟ (توضیح دقیق)

Untitled design - 1


یکی از کارهای جذاب میان بانوان رنگ کردن موها است. رنگ کردن مو به قدری شیرین و دلنشین است که چهره را تغییر داده و تنوع ایجاد می‌کند. ‌یکی از صدها تکنیک رنگ کردن مو، آمبره نام دارد. در کنار آمبره مو، تکنیک‌های سامبره و بالیاژ نیز طرفداران زیادی دارند که در این بخش بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد و تفاوت میان سه تکنیک نام برده شده را خواهیم دانست.

هایلایت مو چیست؟

هایلایت مو روشی است که در آن مو چند درجه روشن‌تر از رنگ کنونی خود خواهد شد. رنگ جدید اجرا شده بستگی به رنگ طبیعی موها و رنگی که از قبل به موها زده شده است دارد که عموما زمینه‌های تیره مو با رگه‌های روشن تغییر می‌یابند. هایلایت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که آمبره، سامبره و بالیاژ سه تکنیک بسیار محبوب و رایج میان بانوان هستند که می‌توان روی موهای کوتاه و بلند انجام داد.

در ادامه بیشتر با صفر تا صد آمبره مو و تفاوت آن با سایر روش‌های هایلایت آشنا خواهیم شد. با ما همراه بمانید.

صفر تا صد آمبره مو و تفاوت آن با سامبره و بالیاژ چیست؟ (توضیح دقیق)

آمبره مو چیست؟

آمبره یکی از انواع تکنیک‌های هایلایت مو بوده که در آن سایه‌های روشن‌ روی مو ایجاد می‌شود. در آمبره مو، رنگ ریشه تیره است اما هرچه به ساقه نزدیک‌تر می‌شویم رنگ مو حدودا چهار درجه روشن‌تر از ریشه می‌شود. آمبره با شیب کنتراست نرم و به تدریج از قسمت ریشه از رنگ تیره به  سمت ساقه به رنگ روشن تغییر می‌یابد که تغییر رنگ روشن و تیره کاملا مشخص و واضح بوده که دارای نظم خاصی است.

آمبرهرا می‌توان نوعی مش مو مدرن‌ دانست زیرا به راحتی روی موهای تیره انجام شده و مناسب کسانی است که با داشتن موهای تیره تا به حال موهای خود را رنگ نکرده‌اند و اکنون خواهان ایجاد تغییراتی در قسمت انتهایی مو برای تنوع هستند. آمبره آسیبی به موها نمی‌رساند زیرا بیشتر از ریشه، ساقه‌های مو هدف قرار گرفته می‌شوند و مو به حالت طبیعی باقی می‌ماند.

صفر تا صد آمبره مو و تفاوت آن با سامبره و بالیاژ چیست؟ (توضیح دقیق)

سامبره مو چیست؟

سآمبره مو یکی از جدیدترین تکنیک‌های هایلایت برای رنگ مو است که تفاوت جالبی میان ریشه و ساقه موها ایجاد می‌کند به نحوی که نوک موها چند درجه روشن‌تر از قسمت ریشه بوده و ریشه مو که قسمت بالای سر است بدون تغییر باقی می‌ماند.

به واقع سامبره مه معنای آمبره‌ نرم است که تغییر تدریجی رنگ مو از ریشه به نوک موها را شاهد خواهیم بود. سامبره بسیار لطیف‌ دیده می‌شود و نسبت به سایر‌ روش‌های رنگ کردن مو طبیعی‌تر محسوب می‌شود. در سامبره تغییر رنگ موها از فاصله ۵ سانتی‌متری کف سر شروع شده و رنگ آن به تدریج هرچقدر به انتهای ساقه موها نزدیک‌تر شود، روشن‌تر خواهد شد.

در سامبره تغییر رنگ مو از قسمت بالا تا انتهای نوک مو تغییر می‌کند اما این تغییر خیلی محسوس نیست و تفاوت چندان زیادی میان آن‌ها وجود ندارد زیرا به آرامی و به طور کاملا طبیعی روشن‌تر می‌شود که ظاهر طبیعی و موهایی با اختلاف رنگی نامحسوس به وجود می‌آورد. سامبره برای کسانی مناسب است که می‌خواهند معکوس آمبره عمل کنند زیرا در سامبره می‌توان ریشه‌ها را تیره و ساقه‌ها را روشن‌تر کرد یا بالعکس ساقه‌ها تیره و ریشه‌ها روشن می‌شوند که در افراد با هر دو موی طبیعی روشن و تیره امکان پذیر است.

صفر تا صد آمبره مو و تفاوت آن با سامبره و بالیاژ چیست؟ (توضیح دقیق) | سامبره مو

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو تکنیک جدید رنگ کردن مو بوده که فرچه رنگ از میانه‌ مو تا نوک انتهایی ساقه کشیده می‌شود. به واقع می‌توان گفت در روش بالیاژ، بخش‌های پایین مو رنگ بیشتری به خود گرفته‌اند اما بخش‌های بالایی مو که به ریشه نزدیک‌تر است کم رنگ‌ هستند. در تکنیک بالیاژ ریشه مو دست نخورده باقی می‌ماند در نتیجه رنگ طبیعی و پایه مو به روال قبل باقی خواهد ماند.

در بالیاژ موها به صورت دسته‌ای رنگ می‌شوند و رنگ‌ها به صورت آزادانه بر روی مو اجرا می‌شوند طوریکه رگه‌هایی از رنگ‌های تیره و روشن در کنار هم به وجود آمده و به موها عمق می‌دهند. بهترین حالت برای انجام بالیاژ روی مو‌های طبیعی و مشکی است. به دلیل اینکه بالیاژ از قسمت میانی مو به پایین اعمال می‌شود برای افرادی پر مشغله یا دارای محدودیت که زمان کافی برای زود آرایشگاه رفتن ندارند مناسب است زیرا نیازی به ترمیم و رنگ شدن زودهنگام ریشه‌ها نیست.

 اگر مو‌ها از قبل رنگ شده باشد باز هم قابلیت پیاده سازی بالیاژ را دارد به این شرط که ریشه موها تیره شده و بعد تکنیک بالیاژ روی آن اعمال شود. در بالیاژ رشد ریشه مو تغییرات شدیدی را در ظاهر مو به وجود نمی‌آورد در نتیجه فرد همچنان ظاهر طبیعی خود را حفظ کرده و موها رنگی ملایم‌ و طبیعی‌ به خود می‌گیرند که برای دختران نوجوان نیز مناسب است.

صفر تا صد آمبره مو و تفاوت آن با سامبره و بالیاژ چیست؟ (توضیح دقیق) | بالیاژ مو

تفاوت آمبره مو با سامبره و بالیاژ چیست؟

آمبره و سامبره به عنوان یک استایل رنگی در سطح عمودی موها و بالیاژ تکنیک هایلایت در سطح افقی مو شناخته می‌شود که این تفاوت‌ها به شیوه رنگ کردن برمی‌گردد. بالیاژ در مقایسه با آمبره و سامبره نیاز به مراقبت کمتری دارد زیرا رنگ از میانه‌های مو اعمال می‌شود. به دلیل رشد موها در آمبره نیاز است پس از مدتی نسبت به تمدید رنگ اقدام کرد که این امر در سامبره نیز صادق است اما در بالیاژ نیاز به رنگ آمیزی مجدد کمتر بوده در نتیجه هزینه‌ها پایین‌تر است.

تفاوت آمبره مو با سامبره و بالیاژ چیست؟

هزینه آمبره، سامبره و بالیاژ در سالن زیبایی مارال

سالن زیبایی مارال، بهترین مجموعه زیبایی در تهران و اصفهان بوده که مشتریان زیادی دارد. استفاده از کادر مجرب و مواد مرغوب در محیط دلنشین سالن باعث شده‌اند مرکز مارال بسیار شناخته شده و معروف باشد. با صفر تا صد آمبره مو آشنا شدیم، شاید شما هم خواهان ایجاد تغییراتی روی موهای خود باشید. هزینه آمبره، سامبره و بالیاژ بستگی به حجم و قد مو دارد که نمی‌توان برای آن قیمت دقیقی اعلام کرد. از طریق راه‌های ارتباطی زیر می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط بوده و مقدار دقیق هزینه‌ها را برآورد نمایید:

  • تلفن: 09902811367 / 09129547791
  • اینستاگرام: maral_hair_care

در کنار رنگ کردن موهای خود می‌توانید خدمات کراتین را هم امتحان کنید. با کراتینه کردن موها جان گرفته و به زیبایی تمام همچون آبشار بر سر جاری خواهند بود که زیبایی رنگ‌ مو به شیوه آمبره، سامبره و بالیاژ را بیش از پیش نشان می‌دهند.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.