کاربرد کراتین مو چیست و انواع کراتین مو برای داشتن موهای صاف و براق

مو یکی از عوامل زیبایی در انسان‌ها است که می‌توان به آن رسیدگی کرد تا زیباتر و شاداب شود. کراتینه کردن یکی از راهکارهایی است که بسیاری از افراد به آن روی آورده‌اند زیرا با روش مخصوص باعث بهتر دیده شدن موها شده و به زیبایی فرد می‌افزایند. کاربرد کراتین مو به قدری گسترده است که در این بخش به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاربرد کراتین مو چیست و انواع کراتین مو برای داشتن موهای صاف و براق

کراتین مو چیست؟

موهای افراد مختلف با یکدیگر از نظر حالت با هم فرق دارند. موهایی که لخت هستند بدون اینکه تارها در یکدیگر گره بخورند همچون آبشار بر روی سر جاری هستند اما کسانی که موهای وز یا مجعد دارند باید آن را حالت داده تا شکل و فرم زیباتری به خود بگیرد. حالت دادن موها همیشه با اتوی مو یا سشوار برای صافی امکان پذیر نیست زیرا فرایندی وقت‌گیر است و استفاده زیاد از وسایل گرمایشی برای صاف کردن مو توصیه نمی‌شود زیرا به مو آسیب می‌رساند.

کراتینه کردن مو روشی محبوب برای صاف کردن موها است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. مو به طور طبیعی از مواد معدنی تشکیل شده است که یکی از اجزای ضروری در آن کراتین نام دارد. کراتین باعث درخشندگی موها شده و اگر مقدار آن کم باشد موها ضخیم، فر، وز و … می‌شوند. یکی از چند کاربرد کراتین مو، بالا بردن سطح کراتین در موها است تا احیا شده و شادابی خود را بازیابند.

کاربرد کراتین مو چیست و انواع کراتین مو برای داشتن موهای صاف و براق

کدام نوع مو نیازمند کراتینه است؟

کراتین که یکی از اصلی‌ترین مواد در مو است هنگامی که کاهش می‌یابد موها کدر و خشک می‌شوند و به جای اینکه تار و پود مو نرم باشد به سمت زبر شدن پیش می‌رود که موهایی حالت دار، وز و … به وجود می‌آید. کاربرد کراتین مو برای صاف و ابریشمی کردن موها است تا جان گرفته و بار دیگر شفاف و براق شوند. افرادی می‌توانند کراتین کنند که:

  • موهای آن‌ها به طور طبیعی مجعد و وز است
  • به دلیل استفاده از سشوار و اتو موها کدر و مجعد شده‌اند
  • به دلیل دکلره، بیش از حد رنگ کردن یا استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیت موها آسیب دیده و سوخته است.

مواد کراتینه مو

مواد کراتینه مو جزو صاف کننده‌های شیمیایی مو بوده که طی روندی خاص، ساختار مو را به حالت صاف و نرم تغییر می‌دهند. مواد کراتینه شکل مو را با شکستن پیوندهای هیدروژن تغییر می‌دهند تا حالت دیگری به آن بدهند. به طور کلی محصولات کراتینه، دو ماده اساسی دارند:

  • کرم صاف کننده
  • کرم خنثی کننده یا تثبیت کننده

کراتینه مو با دو خاصیت اسیدی و قلیایی در بازار وجود دارد. محصولات قلیایی از هیدروکسید سدیم تشکیل شده است که هرچه خاصیت قلیایی بالاتر باشد، تاثیر بیشتری بر روی مو دارند و سرعت واکنش آن‌ها نیز سریع‌تر است. PH قلیایی کراتینه‌ها بین 8.5 تا 12 متغییر است. کراتین نه تنها باعث صافی مو بلکه باعث احیا شدن آن می‌شود که آن را لطیف و شاداب می‌نماید.

کراتین مو چیست و چه کاربردی دارد ؟ - موهای صاف و براق داشته باشید

انواع کراتینه مو

اکنون که با کاربرد کراتین مو و نوع مواد تشکیل دهنده کراتین مو آشنا شدیم به انواع کراتیه مو خواهیم پرداخت که هدف از انجام آن می‌تواند صاف کردن موها، از بین بردن وزی موها و همچنین درمان مو باشد. کراتینه صافی همانطور که از نام آن پیداست با هدف صاف کردن موها انجام می‌شود. این نوع کراتین بیشتر برای موهای وز کاربردی است که وزی موها را گرفته و آن را از حالت مجعد در می‌آورد.کراتینه صافی و احیا به چند روش‌ انجام می‌شود:

  • کراتین برزیلی: در روش کراتینه برزیلی موها با مواد کراتین مخصوص آغشته شده و سپس با اتوی موی سرامیکی کاملا داغ روی آن کشیده می‌شود تا مواد به درون آن نفوذ کند.
  • کراتینه ژاپنی: کراتین ژاپنی روشی مکمل کراتینه برزیلی بوده که پس از انجام مراحل کراتینه برزیلی، مواد صافی ژاپنی یک یا دو بار بر روی مو گذاشته می‌شود. سپس فرایند شستشو انجام می‌شود تا موها حالت عادی خود را نشان دهند.
  • کراتین نرم کننده: کاربرد کراتیه مو به روش نرم کننده تنها نرم‌تر کردن موها است و تاثیری بر روی حالت فر و مجعد مو ندارد بلکه اندکی آن را صاف‌تر می‌کند.
  • کراتین اکسپرس: کراتین اکسپرس به نوعی یک روش درمانی برای صاف کردن موهایی است که با قرارگیری در معرض رطوبت، سریع حالت گرفته و پف دار می‌شوند.

روش‌های دیگری از کراتین وجود دارند که هرکدام تفاوت‌های جزئی داشته و هدف خاصی را دنبال می‌کنند. توصیه می‌شود انتخاب روش کراتینه مو را به عهده آرایشگر بسپارید که بر اساس مهارت و تجربه می‌تواند بهترین نوع آن را انتخاب کند تا به زیبایی موها افزوده شود.

انواع محصولات و برندینگ کراتین مو چیست؟

شرکت‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه ارائه محصولات آرایشی و زیبایی فعالیت دارند. به همین دلیل انواع مختلفی از محصولات و برندها برای کراتین مو وجود دارد که برخی از آن‌ها شناخته‌تر شده و بهتر هستند. لیستی از بهترین مواد کراتین مو در ادامه آورده شده است:

  • ریو(Rio) 
  • گلوبال  (Global)
  • کراپلکس (Keraplex)
  • کادیو (Brasil cacau)
  • گلد لیبل (Gold label)
  • آمازون (Unico amazonliss)

سالن زیبایی کراتین مارال خسروی همواره از بهترین مواد برای کراتینه مو استفاده می‌کند تا ضمن ایجاد زیبایی بیشتر بر روی موها، سلامتی مو را تضمین کند. موهای خود را به آرایشگران حرفه‌ای مجموعه مارال خسروی بسپارید.

مارال خسروی

با مطالعه متن دانستیم کراتین مو چیست و چه کاربردهایی دارد. مجموعه آرایشی و زیبایی مارال خسروی با استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت و تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته بهترین خدمات درمان و صافی مو را ارائه می‌دهد. موهای خود را با دستان هنرمند آرایشگران سالن مارال خسروی در دو شعبه تهران و اصفهان همچون ابریشم نرم، لخت و زیبا کنید.

از طریق راه‌های ارتباطی زیر با بانو مارال خسروی در ارتباط باشید:

  • ·  شماره تماس:     09129547791 09902811367      
  • اینستاگرام : Maral_hair_care

دیدکاه ها غیر فعال هستند.