مراحل کراتین مو

کراتینه مو

شاید شما هم از کراتینه کردن مو و فواید آن شنیده باشید و برایتان سوال پیش آید که مراحل کراتین احیا مو چیست و لازمه ی انجام این کار چیست ؟ شما باید قبل از انجام هر کاری دانش نسبی نسبت به ان کار را کسب کنید ، پس با ما تا آخر این متن همراه باشید تا یک آگاهی نسبی از کراتین ، کراتینه مو و مراحل کراتین مو در آرایشگاه ها را بدست بیاورید . و در آخر یک جمع بندی در مورد کراتین به شما ارائه داده ایم . 

کراتین مو در آرایشگاه 

کراتین نوعی پروتئین است که برای مو و ناخن ضروری است و گاهی این پروتئین بر اثر پاره ای از مسائل مانند : آفتاب شدید ، رنگ و دکلره ، شرایط محیطی و … از بین می رود . با کراتینه کردن مو ، موهایی صاف و شفاف و احیا شده تحویل می گیرید . این روش تقریبا 2 ساعت یا بیشتر بسته به حجم مو در ارایشگاه ها انجام می شود و روشی موقت برای صافی مو است و بسته به نیاز مو شما برای احیا به دفعات باید ترمیم صورت گیرد یا برای صافی و زیبایی باید هر چند ماه یک بار ( بین 3 تا 6 ماه ) ترمیم گردد . این روش برای صافی و تقویت مو مزایا و معایب خود را به همراه دارد . برخی از مزایای این کار : صافی و براقی مو ها ، استفاده نکردن زیاد از اتو مو و سشوار که حرارت بالایی رو به مو انتقال می دهد ، راحتی در نگهداری ، تقویت و رشد سریع مو ، کم شدن ریزش مو به علت استحکامی که به مو انتقال داده می شود ؛ و برخی از معایب این روش : موقتی بودن این روش ، مراقبت های بعد از کراتین ( مثل استفاده از شامپو ها و رنگ مو های مخصوص) ، امکان اسیب دیدن و ریزش مو به دلیل حرفه ای نبودن آرایشگر ، هزینه ی بالا نسبت به ترمیم های دوره ای ، ایجاد حساسیت برای برخی از مشتریان و به دلیل وجود زیاد ماده ی فرمالدهید در برخی از مارک های کراتین امکان بروز سرطان وجود دارد . 

انواع روش های کراتینه مو 

در سایت های مختلف موارد زیادی از انواع کراتین را می خوانید اما در واقع دو روش اصلی و پایه برای کراتینه کردن مو وجود دارد که بسته به شرایط موی شما متخصص برای شما از یکی از این روش ها یا هر دوی این روش ها استفاده می کنند . روش کراتین برزیلی و کراتین احیا کننده مو ، روش های موجود در ارایشگاه ها است که بسته به مارک و برند محصول اسم های متفاوتی برایشان قرار می دهند . 

مراحل انجام کراتینه مو در آرایشگاه 

وسایل لازم برای انجام کراتینه 

  1. شامپو برای قبل از کراتین کردن مو 
  2. سشوار 
  3. دستگاهی برای سنجیدن رطوبت مو 
  4. دستگاه نانو استیم 
  5. مواد کراتینه متناسب با جنس و حجم مو 
  6. اتوی مو قابل تنظیم تا دمای 270 درجه و دارای سرامیک کراتینه 
  7. کاسه ، قلم مو ، کلاه رنگ 
  8. ماسک مو و شامپو برای بعد از کراتین 

مراحل کراتین موت که بهتر است آن را قبل از انجام مراحل مطالعه کنید . 

انواع روش های کراتین مو 

انواع روش های کراتین مو به چه صورت می باشد؟ 
  1. روش کراتینه مو برزیلی : همان طور که از نام این روش پیدا است روش کراتینه ی برزیلی برای اولین بار در برزیل پیدا شد و امروزه اکثر برند ها با توجه به پایه ی اصلی این ماده در کیفیت های مختلف شروع به ساخت این محصول و جهانی شدن آن کردند .این روش بیشتر برای کسانی که دفعات زیاد از دکلره استفاده کرده اند و مو های به شدت آسیب دیده دارند پیشنهاد می شود چون روشی قوی تر نسبت به روش های دیگر است و باعث احیای فوق العاده ی مو و صافی بیش از حد آن ها می شود . این روش بخاطر استفاده ی فرمالدهید در مواد خود باعث جذب بی نظیر کراتین در ساقه می شود که البته این ماده ضرر هایی را نیز به همراه دارد ، به همین دلیل فقط در شرایط ضروری بسته به نظر کارشناس خود باید از این روش استفاده کنید . 
  2. روش کراتینه احیا کننده مو : هدف واقعی ما از کراتینه کردن مو سالم و یکدست سازی آن در حجم اولیه مو است همچنین براق و تقویت مو یکی دیگر از خواسته های ماست . در روش احیا کننده این کار انجام می شود و مو در حجم قبلی خود باقی می ماند ولی صافی مو به حد روش برزیلی نمی رسد . این روش برای مو های فر و موج دار نیز پیشنهاد می شود ، همچنین کسانی که به دلیل زیاد استفاده کردن از اتوی مو یا سشوار مو هایی ضعیف و نازک دارند از این روش برای احیای مو خود میتوانند استفاده کنند . 
  3. روش کراتینه ژاپنی : این روش همانند روش برزیلی است ولی از موادی ژاپنی هم در آن استفاده می کنند . بدین گونه که تمامی مراحل برزیلی طی می شود و بعد از آن مواد ژاپنی ( منشا پیداش این روند از ژاپن است ) روی مو قرار می گیرد و با شانه ای مخصوص پخش می گردد . شما برای انجام این روش به زمان بیشتری نیاز دارید و باید بسته به قد و حجم موی خود چهار الی پنج ساعت زمان صرف انجام مراحل آن بکنید . لازم به ذکر است که این روش صافی و تقویتی فوق العاده به مو می دهد و ماندگاری بالا تری نسبت به سایر روش ها نیز دارد . 

بعد از انجام کراتین شما باید مراقبت هایی را انجام دهید تا مدت زمان ترمیم کراتینه برایتان بیشتر شود . در ابتدا رعایت نکاتی که در قرنطینه باید انجام دهید مثل : نشستن مو ، نبستن مو و اتو کشی مو است . بعد از آن هم مراقبت هایی همچون رنگ و دکلره نکردن یا استفاده از رنگ هایی مخصوص مو های کراتینه شده ، نرفتن به استخر هایی با کلر بالا ، استفاده از شامپو های مخصوص مو های کراتین شده و… 

در انتها به این نکته که باید برای کراتین کردن موی خود به یک مرکز کراتینه ی حرفه ای و کارآمد مراجعه کنید ، توجه فرمایید . مو های شما یکی از ارکان اساسی در زیبایی شماست و سلامت و شادابی آن از اهمیت بالایی برخوردار است پس با روش های خانگی و ارایشگاه هایی که مدرک انجام کراتین ندارند مو های خود را به خطر نیندازید . حالا شما آگاهی کامل نسبت به روش های انجام کراتینه ی مو را دارید اما مهم ترین نکته تشخیص روش برای مو های شما است که باید توسط متخصص صورت بگیرد . 

برای دانستنی بیشتر در این حوزه وبلاگ زیبایی مارال کراتین را مطالعه کنید.

از طریق راه‌های ارتباطی زیر با بانو مارال خسروی در ارتباط باشید:

  • ·  شماره تماس:     09129547791 09902811367      
  • اینستاگرام : Maral_hair_care

دیدکاه ها غیر فعال هستند.