9 نکته اساسی که قبل و بعد کراتینه مو باید رعایت کنید

کراتینه کردن مو به قدری جذاب و دوست داشتنی است که هرکسی ترجیح می‌دهد برای یک بار هم که شده آن را امتحان کند. با کراتینه کردن موها حالت طبیعی خود را بازیافته و احیا می‌شوند. به دنبال آن مو روشن و درخشان‌تر شده و تارهای مو به یکدیگر گره نمی‌خورند. برای اینکه فرایند کراتینه کردن با موفقیت انجام شود رعایت 9 نکته اساسی قبل و بعد کراتین مو الزامی است.

کراتینه مو چیست؟

در ساختار مو به طور طبیعی کراتین وجود دارد. کراتین باعث می‌شود که موها براق و درخشان باشند و هرچقدر مقدار آن بیشتر شود موها لخت‌تر هستند. با کاهش میزان کراتین در هر ساقه از مو، مو به سمت مجعد شدن، فر و وزی می‌رود. برای تقویت و صافی مو از روش کراتینه مو استفاده می‌شود. در این حالت کراتین به کوتیکول‌های مو رسیده تا موها را تقویت کرده و باعث براق شدن آن شود.

بسیاری از افراد به طور طبیعی موهای مجعد، فر و وز دارند اما گروهی دیگر به دلیل استفاده از رنگ‌ مو بی‌کیفیت یا زیاده‌روی در استفاده از رنگ و همچنین دکلره نمودن خواهان بازگرداندن سلامتی به موها هستند. سشوار و اتوی مو نیز به یافت موآسیب زده و باعث نازک شدن و کدر شدن موها می‌شوند. به کمک کراتین می‌توان زیبایی را به موها برگرداند و آن‌ها را به شیوه‌ای دیگر را لطیف و شاداب نمود. قبل و بعد کراتین مو باید مواردی رعایت شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

9 نکته اساسی که قبل و بعد کراتینه مو باید رعایت کنید

قبل و بعد کراتین مو

کراتینه مو به طور مستقیم باعث صاف شدن تارهای مو نمی‌شود، بلکه با رساندن کراتین به موها کوتیکول‌های آسیب دیده را ترمیم کرده که منجر به لخت و حالت‌دار شدن مو می‌شود و درخشندگی و صافی را به موها برمی‌گرداند. با رعایت 9 نکته قبل و بعد کراتین مو کیفیت انجام کار بالا رفته و اثر ماندگاری آن نیز طولانی‌تر می‌شود، از جمله:

1.     انتخاب سالن زیبایی مناسب

به عنوان نکته قبل و بعد کراتین مو سالنی را انتخاب کنید که آرایشگران آن باتجربه و ماهر بوده و می‌دانند که کدام روش کراتین برای موها مناسب‌تر است. برای اینکه بتوانید بهترین آرایشگاه را انتخاب کنید نمونه کارها را مشاهده نموده و پرس‌و‌جو نمایید. قطعا سالن زیبایی مارال خسروی بهترین مرکز برای کراتین کردن مو است. انجام کراتینه مو بدون تخصص و تجربه کاری اشتباه است.

2.     تهویه هوا

حتی بهترین نوع مواد مورد استفاده در کراتین بو دارند. سالنی که انتخاب می‌کنید باید دارای تهویه هوا مناسب بوده تا بوی تند و تیز مواد آسیبی به ریه و چشم‌ها نرساند. تهویه هوا با به گردش در آوردن و خارج کردن هوای سنگین و نامطبوع مانع از احساس ناراحتی در فرد متقاضی زیبایی می‌شود.

3.     تست آلرژی و بیماری

کراتینه با هدف بازیابی سلامتی موها انجام می‌شود اما اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا ریزش موی بیش از حد دارید بهتر است قبل از اقدام به کراتینه نسبت به رفع آن‌ اقدام کنید. همچنین بعضی از افراد آلرژی بالایی دارند که روش کراتین مو به آن‌ها توصیه نمی‌شود.

4.     مراقبت از مو

پس از کراتین نیاز است مراقبت‌هایی داشته باشید. چند شب اول قبل از اولین استحمام موهای بلند را به دو دسته تقسیم کنید تا هنگام خواب زیر سر نماند و آن‌ها را روی شانه‌های خود بیندازید. از سویی دیگر تا چند روز اول به دلیل شکننده بودن موها و برای جلوگیری از بد حالت شدن آن‌ها را پشت گوش نیندازید. بهتر است بالش‌ از جنس ساتن و ابریشم باشد زیرا هنگام خواب منجر به کاهش اصطکاک میان مو و بالش می‌شود.

9 نکته اساسی که قبل و بعد کراتینه مو باید رعایت کنید

5.     استحمام

قبل و بعد از کراتین باید موها را شست. برای این کار همان روزی که قصد رفتن به آرایشگاه دارید یا شب قبل موها را با شامپو به خوبی شسته و از هیچ ماسک مو یا نرم کننده‌ای استفاده نکنید تا مواد بدون هیچ مانعی به خوبی در عمق مو نفوذ کنند. پس از کراتینه مو نیز تا 72 ساعت و حتی بیشتر (طی نظر آرایشگر) از استحمام خودداری کنید.

6.     استفاده از ماسک و شامپوهای مخصوص

برای اینکه مواد اضافه شده به مو تا عمق نفوذ کنند و با هر بار حمام کردن تقویت شوند می‌بایست از شامپوهای فری سولفات و ماسک موی کراتینه شده استفاده کرد. شامپو فری سولفات فقط به ریشه مو زده می‌شود و نباید با ساقه‌ها برخورد داشته باشد. هنگام شستشو از قسمت بالشتک انگشتان استفاده می‌شود تا با برخورد ناخن به کف سر آسیبی نرسد. ماسک مو معمولا برای داخل حمام هنگامی که موها خیس است تجویز می‌شود اما ممکن است آرایشگر صلاح را در این ببیند که از ماسک موی بعد حمام استفاده کنید.

7.     سشوار کشیدن

پس از استحمام می‌بایست موها را سشوار کشید. درجه حرارت سشوار باید ملایم باشد و از بالا بدون لغزاندن سشوار باد را به موها هدایت کرد. بعضی از آرایشگران توصیه می‌کنند برای پرهیز از آسیب‌های احتمالی باد گرم سشوار بر روی موها روغن آرگان را به انتهای مو زده و سپس سشوار بکشید. با این کار هم مواد مفید به مو رسیده و هم اینکه در اثر سشوار به موها آسیبی وارد نمی‌شود.  

8.     کوتاهی موهای کراتینه شده

قسمت انتهایی مو آسیب پذیر بوده و بیشتر مستعد موخوره و نازک شدن است. از آنجایی که کراتین باعث صاف شدن موها می‌شود، مو در حد چند سانتی‌متر بلند شده و شاید انتهای آن بد به نظر برسد. بهتر است در صورتیکه انتهای ساقه مو دو شاخه یا نازک شده است آن را کمی کوتاه کنید.

9.     شنا

آب شور و آب کلر دار باعث از بین رفتن کراتین موها می‌شوند. آب استخر کلر دار بوده و برای موهای کراتینه شده مناسب نیست. اگر مایل هستید که به استخر بروید تا شنا کنید ابتدا موها را با آب بشویید و از یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید. سپس روی ساقه انتهایی مو کمی روغن  نارگیل بزنید و تا حد امکان کل مو را زیر کلاه شنای سیلسکونی جمع کنید تا از نفوذ کلر و آب شور به ساقه مو جلوگیری شود. بعد از این که شنا تمام شد بلافاصله موها را به خوبی بشویید.

9 نکته اساسی که قبل و بعد کراتینه مو باید رعایت کنید

مارال خسروی

سالن زیبایی مارال خسروی مرکز تخصصی کراتین مو است که در دو شعبه اصفهان و تهران فعالیت دارد. با چندین نکته قبل و بعد کراتین مو آشنا شدید که نیاز است برای اثربخشی بهتر از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شود. در سالن مارال خسروی همواره از بهترین برندها نظیر ریو، گلوبال، کراپل ، کادیو، گلد لیبل، آمازون و … برای کراتین استفاده می‌شود تا هم کیفیت کار بالا رفته و هم اینکه زیباجو رضایت داشته باشد. با دستان هنرمند مارال خسروی موهای خود را از طریق کراتین زیباتر از گذشته نمایید تا اعتماد به نفس شما نیز افزایش یابد.

از طریق راه‌های ارتباطی زیر با بانو مارال خسروی در ارتباط باشید:

  • ·  شماره تماس:     09129547791 09902811367      
  • اینستاگرام : Maral_hair_care

دیدکاه ها غیر فعال هستند.