آیا کراتین مو باعث ریزش مو می‌شود ؟ + مزیت و معایب کراتین مو؟

کراتینه کردن مو روشی برای از بین بردن فری و وزی مو است که موها را شاداب‌تر، براق‌تر و زیباتر می‌کند. کراتینه کردن مو چندین سال است که میان آقایان و بانوان طرفداران زیادی پیدا کرده که هر روز بر تعداد آنان افزوده می‌شود. از آنجایی که فرایند کراتین مو روشی شیمیایی است عده‌ای در انجام دادن آن شک دارند. آشنایی با مزیت‌ها و معایب کراتین مو منجر به تصمیم‌گیری ساده‌تر درباره انجام یا عدم انجام آن می‌شود.

آیا کراتین مو باعث ریزش مو می‌شود

کراتین چیست؟

آیا موهایی مجعد یا فر دارید؟ یا اینکه هنگامی که یک تار از مو را در دست می‌گیرید احساس می‌کنید به جای صاف و نرم بودن وز و ناصاف است؟ دلیل فر، مجعد و وز بودن موها کمبود ماده‌ای به نام کراتین است. کراتین به طور طبیعی در مو وجود دارد که کمبود آن منجر به مات و بی‌جان شدن موها می‌شود. از سویی دیگر به مو حالت وز، فر و مجعد بودن می‌بخشد. افرادی که موهای لخت و براق دارند میزان کراتین در موهای آن‌ها بیشتر است.

به کمک کراتینه مو می‌توان کمبود کراتین را برطرف کرد. کراتینه موادی را به فولیکول مو می‌رساند که این مواد با جذب شدن در هر تار از مو در نهایت منجر به ایجاد درخشندگی بیشتر در موها شده، احیا می‌شوند و نرم و خوش حالت می‌گردند. کراتین مو با از بین بردن وزی‌ها، مو را صاف کرده و به نظر می‌رسد که همچون آبشار از کف سر جاری هستند. مزیت‌ها و معایب کراتین مو چیست؟

آیا کراتین مو باعث ریزش مو می‌شود ؟ + مزیت‌ها و معایب کراتین مو؟

 

مزیت و معایب کراتین مو

قطعا انجام هر روشی شامل تعدادی مزیت و چند مورد معایب است. در ادامه به طور به جداگانه مزیت‌ها و معایب کراتین مو خواهیم پرداخت:

مزیت‌ کراتین مو

  • احتیاجی به سشوار کشیدن طولانی مدت یا استفاده از اتوی مو برای صاف کردن موها نیست زیرا با کراتینه کردن موها صاف و نرم شده در نتیجه تنها با یک باد سشوار به راحتی موها نرم و خوش حالت می‌شوند.
  • هنگامی که موها وز است، میان تارهای مو گره افتاده و با شانه کردن موها کنده شده و می‌ریزند. با کراتینه کردن وز مو گرفته شده و هنگام شانه کردن موها نمی‌ریزند.
  • کراتین موجود در مواد بر فولیکول‌های مو تاثیر گذاشته و آن را براق‌تر و درخشان نشان می‌دهند در نتیجه رنگ موها چند درجه روشن‌تر می‌شود.
  • تاثیر کراتین طولانی مدت بوده و برای چندین ماه دوام می‌آورد. بنابراین دیگر نیازی به نگرانی بابت موها نخواهد بود و می‌توان با خیال آسوده به مهمانی رفت، با موهای مرتب عکس انداخت و از زیبایی به وجود آمده لذت برد.
  • اگر موها بر اثر رنگ کردن یا دکلره کردن سوخته و بی‌جان شده باشند با کراتین مو احیا خواهند شد و شادابی خود را باز خواهند یافت.
  • کراتین مو فرایندی است که از آن می‌توان هم برای بانوان و هم برای آقایان استفاده کرد که در انجام آن هیچ محدودیتی از نظر جنسیت وجود ندارد.
  • از آنجایی که با فرایند کراتین، موها صاف‌تر می‌شوند چند سانتی‌متر به بلندی مو افزوده شده و اندازه واقعی موها معلوم می‌شود.
  • مرغوب بودن مواد مصرفی برای کراتینه مو باعث اثربخشی بهتر خواهد شد.
آیا کراتین مو باعث ریزش مو می‌شود ؟ + مزیت و معایب کراتین مو؟

معایب کراتین مو

  • از آنجایی که برای کراتین از مواد شیمیایی استفاده می‌شود از همان ابتدا مشخص است که موها لخت و نرم نیستند بلکه با انجام فرایندهای خاص چنین زیبا شده‌اند. این موضوع چندان مهم نیست زیرا با گذر زمان به سرعت مو حالت عادی‌تری به خود گرفته و دیگران را به شک می‌اندازد که آیا موهای فرد از همان ابتدا چنین بوده است یا کراتین کرده است.
  • دستمزد و هزینه کراتینه مو با توجه به حجم، اندازه و میزان آسیب دیدگی مو معین می‌شود. از سویی دیگر پس از کراتینه مو باید از ماسک مو و شامپوهای مخصوص استفاده کرد. شاید فرایند کراتینه مو گران قیمت به نظر برسد اما این نکته را در نظر بگیرید که با یک بار هزینه کردن برای مدتی طولانی صاحب موهایی زیبا، خوش حالت و نرم خواهید بود.
  • با رشد مو، موهایی که از کف سر تازه روئیده شده‌اند همان موهای سابق بوده و در ساقه‌های مو هنوز تاثیر کراتینه بر روی آن‌ها باقیست. پس از مدتی می‌توان نسبت به ترمیم آن اقدام کرد تا کل موها دوباره یکدست شوند.
  • اگر آرایشگر از مواد با کیفیت استفاده نکند و حرارت دستگاه‌ را بیش از حد بالا ببرد احتمال آسیب رسیدن به مو بسیار زیاد است. به همین دلیل می‌بایست آرایشگری ماهر و با تجربه انتخاب کرد.
  • افرادی که میزان آلرژی آن‌ها بالا است یا بیماری‌های دیگری دارند که با عوامل تحریک کننده موهای آنان می‌ریزد نباید موها را کراتینه کنند بلکه بهتر است از روش‌های جایگزین استفاده کنند.
  • کراتین ماده‌ای بو دار است که با حرارت دیدن میزان بوی آن بیشتر می‌شود بنابراین تهویه هوا عاملی بسیار مهم است تا مانع از سوختن چشم‌ها و ایجاد حساسیت در گلو شود. بنابراین در محیطی کراتینه انجام دهید که جریان هوا وجود داشته باشد.

با مطالعه مزیت‌ها و معایب کراتین مو دریافتید که نقاط منفی در برابر نقاط مثبت کراتین مو هیچ و کم هستند. در نتیجه فرایند کراتین مو اقدامی مثیت و پسندیده است که به همین دلیل هر روزه بر طرفداران آن افزوده می‌شود و افراد بیشتری خواهان رسیدگی به موهای خود هستند.

آیا کراتین مو باعث ریزش مو می‌شود؟

به مزیت و معایب کراتین مو پرداخته شد. با همه این اوصاف آیا کراتین مو باعث ریزش مو می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت کیفیت مواد مصرفی، میزان درجه حرارت دستگاه اتوکشی مو، نحوه انجام کار(از نظر مواد گذاری، مدت زمان هر مرحله و …) و مهارت و تجربه آرایشگر بسیار مهم است. اگر هر کدام از موارد نام برده شده سطح بالایی داشته باشند هیچ مشکلی برای موها به وجود نخواهد آمد در نتیجه در انتخاب سالن زیبایی مخصوص کراتینه کردن مو باید دقت کرد.

از سویی دیگر با کراتین کردن، وز مو گرفته شده و گره‌ای میان تارهای مو نخواهد افتاد. هنگامی که میان تارهای مو گره می‌افتد با شانه کردن موها کنده شده و می‌‌ریزند یا اینکه هنگام گیره زدن یا بستن موها با کش گره‌ها بیشتر می‌شوند. کراتینه مو منجر به کمتر شده گره‌ها و در نتیجه ریزش موی کمتر می‌‌شود.

تقویت مو با کراتین مو مناسب

برند و محصولات مورد استفاده برای کراتینه کردن موها

در قسمت مزیت‌ها و معایب کراتین مو به ضروری بودن کیفیت مواد مصرفی اشاره شد. همواره تاکید بر این بوده است برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از برندهای معتبر برای کراتینه مو استفاده شود. آرایشگرانی که به کار خود تعهد دارند همواره از محصولات با کیفیت و مرغوب برای کراتینه کردن مو استفاده می‌کنند از جمله:

  • ریو
  • کادیو
  • گلوبال 
  • آمازون
  • کراپلکس
  • گلد لیبل
  • ·       …

آرایشگر موظف است اصل چنین برندهایی را تهیه کرده و با توجه به جنس و موی متقاضی زیبایی مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کند. انتخاب یک سالن زیبایی مجهز با پرسنل مجرب از مهم‌ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مارال خسروی

سالن زیبایی و کراتین مارال خسروی از خوش‌نام‌ترین‌ها در تهران و اصفهان است که بانوان زیادی با اطمینان موهای خود را به دستان هنرمند مارال خسروی می‌سپارند. در سالن زیبایی مارال خسروی با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و جدید، از بهترین محصولات استفاده می‌شود تا زیباجو احساس رضایت داشته و با دیدن چهره جدید لبخند بزند.

از طریق راه‌های ارتباطی زیر با بانو مارال خسروی در ارتباط باشید:

  • ·  شماره تماس:     09129547791 09902811367      
  • اینستاگرام : Maral_hair_care

دیدکاه ها غیر فعال هستند.