فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی

مو بخش مهمی از چهره فرد است که در زیبایی تاثیر دارد. موهایی که خوش حالت، درخشان و شاداب هستند همیشه بیشتر به چشم می‌آیند. تغذیه، سلامت روانی، رعایت بهداشت مو و … در زیبایی موها تاثیر دارند اما همیشه جوابگو نیستند. خدمات دیگری برای مو ارائه می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها کراتینه و پروتئین تراپی است و توسط دستان هنرمند آرایشگر بر روی موهای فرد متقاضی انجام می‌شود. با دانستن فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی خواهید دانست که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

کراتینه مو

فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی

موهایی که صاف، لخت و براق هستند به طرز عجیبی به چشم می‌آیند. کراتین بتا به طور طبیعی در موها وجود دارد اما به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، استفاده از اتو یا سشوار به مقدار زیاد و … کراتین موجود در مو کم شده که موها وز، مجعد و خشک می‌شوند. کراتینه کردن مو روشی عالی برای بازگرداندن زیبایی و گرفتن فر و وزی موها است تا ساختار موی آسیب دیده و خشک شده بهبود یابد.

کراتین که نوعی پروتئین اساسی موجود در مو است توسط کراتینه به صورت نیمه دائمی بازگردانده می‌شود. برای انجام کراتینه، از مواد حاوی پروتئین بتا استفاده می‌شود. به طور کلی با رعایت موارد پس از کراتینه کردن همچون شامپوی بدون سولفات و ماسک حمام، بین شش ماه و نهایتا تا یک سال بر روی مو ماندگاری دارد اما موها چندان احیا نمی‌شوند. برای اینکه پاسخ فرق کراتینه مو و پروتئین تراپی در چیست را بتوان داد، ابتدا پروتئین تراپی را توضیح خواهیم داد.

پروتئین تراپی

فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی

پروتئین یکی از اصلی‌ترین اجزا در بافت موها است باعث سلامت مو می‌شود. هنگامی که پروتئین مو کاهش می‌یابد ظاهری ناخوشایند در موها به وجود می‌آید. پروتئین تراپی نوعی درمان خانگی مو است که پروتئین‌های هیدرولیز شده را به کوتیکول مو برمی‌گرداند تا رشته مو ترمیم شود. برای انجام پروتئین تراپی، از مواد حاوی پروتئین استفاده می‌شود.

با پروتئین تراپی ضمن نرم و تقویت شدن، از موها در برابر آسیب پذیری محافظت شده و باعث افزایش حجم و ضخامت می‌شود در نتیجه به تقویت رشد موها کمک می‌کند. موهایی که بر اثر رنگ کردن، سشوار کشیدن زیاد یا به هر دلیل دیگری خشک و دهیدراته شده‌اند و آسیب دیده‌اند نیاز به ترمیم دارند که از روش پروتئین تراپی استفاده می‌شود. میزان احیای موها در روش پروتئین تراپی بیشتر و موفق‌تر است بنابراین افرادی که موهای آن‌ها مشکلات بیشتری دارد بهتر است از روش پروتئین تراپی استفاده کنند.

از طریق راه‌های ارتباطی زیر با بانو مارال خسروی در ارتباط باشید:

  • ·  شماره تماس:     09129547791 09902811367    
  • اینستاگرام : Maral_hair_care

فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی

فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی

با مفاهیم کراتینه و پروتئین تراپی آشنا شدیم اما فرق کراتینه مو با پروتئین تراپی چیست؟ در ادامه لیستی از تفوت‌ها آمده است:

  • در کراتینه کردن موها صاف، لخت و یکدست می‌شوند اما در پروتئین تراپی ظاهر مو از نظر سلامتی بهبود می‌یابد و مو نرم می‌شود.
  • مدت زمان ماندگاری پروتئین تراپی بین 4 تا 6 ماه است که از ماندگاری کراتینه کمتر است.
  • عوارض کراتینه نسبت به پروتئین تراپی بیشتر است در نتیجه می‌توان گفت پروتئین تراپی سالم‌تر است.
  • هزینه کراتینه کردن مو نسبت به پروتئین تراپی بیشتر و مراقبت از آن سخت‌تر است.
  • پروتیئن تراپی فقط بر روی موهای آسیب دیده انجام می‌شود اما کراتینه برای موهای سالم و طبیعی جوابگو است.

کراتینه مو بهتر است یا پروتئین تراپی؟

با دانستن فرق کراتینه و پروتئین تراپی اکنون راحت‌تر می‌توانید درمورد انتخاب روش زیبایی برای مو تصمیم بگیرید. در هر دو روش ظاهر موها برای مدت زمانی بهبود می‌یابد و حالت زیبایی به خود می‌گیرد. میزان سلامت بافت مو در انتخاب روش درمان و زیبایی مو بسیار مهم است در نتیجه ابتدا باید از مناسب بودن روش انتخابی اطمینان حاصل کرد.

در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت کراتینه کردن مو بیشتر برای افرادی که خواهان صاف شدن مو هستند مناسب است اما در پروتئین تراپی موها خاصیت ارتجاعی پیدا کرده و همچنین نرم و احیا شده در نتیجه شاداب‌تر می‌شوند. امروزه مواد پروتئین‌ تراپی به قدری تقویت و بهتر شده‌اند که ضمن بازگرداندن سلامت به مو باعث کراتینه شدن موها می‌شود اما میزان صاف شدن مو در این روش به اندازه روش کراتینه نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید : 9 نکته اساسی که قبل و بعد کراتینه مو باید رعایت کنید

جمع بندی

موهایی زیبا و شاداب‌تر را با مرکز تخصصی موی بانوان مارال خسروی تجربه کنید. در سالن مارال از با کیفیت‌ترین مواد برای موها استفاده می‌شود. رضایت مشتری و تضمین سلامتی موها اولویت اول کاری است. اکنون که فرق کراتینه با پروتئین تراپی را می‌دانید با بهره گیری از تجارب آرایشگران مجموعه مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید، کافی است با مراجعه به سالن زیبایی مارال آرایشگر موهای شما را از نزدیک دیده و بهترین روش را پیشنهاد دهد. داشتن موهایی شفاف و درخشان همچون جواهر حق شماست.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.