عوارض کراتین مو چیست؟ و فاصله بین کراتین مو باید چقدر باشه؟

کراتینه کردن راهی جذاب و ایده‌آل برای رسیدن به موهایی سالم، احیا شده، براق و حالت دار است. کراتینه مو قابلیت اجرا شدن بر موهای آقایان و بانوان را داشته که هر روزه بر تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شود. به دلیل رشد موها نیاز است پس از مدتی مجدد کراتینه کرد تا موها ترمیم شوند. فاصله بین کراتین مو باید در بازه زمانی مناسبی انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود و بتوان از عوارض کراتین مو در امان ماند.

کراتین مو

کراتین مو فرایندی است که با کمک محصولات و مواد ویژه روی تارهای مو اعمال می‌شود تا وزی آن گرفته شده و موها صاف و شاداب شوند. کراتین ماده‌ای طبیعی در موها است که با کم شدن آن به طور طبیعی موها آسیب دیده و بیش از حد وز می‌شوند. وزی بیش از حد مو منجر به پف کردن موها شده و بین تارهای مو گره می‌افتد که این مسئله هنگام شانه کردن بیشتر به چشم می‌آید.

به دلیل اینکه موها مدام در حال رشد هستند، موی جدید درآمده حالت سابق را دارد که نیاز است نسبت به ترمیم اقدام نمود. فاصله بین کراتین مو طوری است تا آسیبی به موها نرسد و بتوان هر بار شاهد نتیجه بهتر و عالی‌تر بود. ماده کراتین را می‌توان درمان کننده دانست که موها را احیا کرده و زمینه لطافت مو را پدید می‌آورد.

عوارض کراتین مو چیست؟ و فاصله بین کراتین مو باید چقدر باشه؟

عوارض کراتین مو چیست؟

برای کراتینه کردن از محصولات و موادی استفاده می‌شود که شیمیایی هستند. طبیعی است که شنیدن واژه شیمیایی نگران کننده باشد اما همه مواد شیمیایی مضر نیستند بلکه در فرمولاسیون آن‌ها قواعدی رعایت شده است تا ضمن اثربخشی ضرر نداشته باشند و بتوان از آن‌ها با خیال آسوده استفاده کرد. کراتینه مو با شستشوی مو و کف سر با شامپو‌های ویژه آغاز می‌شود که موها را از حالت اسیدی به سمت قلیایی شدن پیش می‌برند. هرچقدر میزان قلیایی شدن مو افزایش یابد کوتیکول‌ها بیشتر تحریک شده و آماده جذب مواد کراتین هستند.

پس از خشک کردن کامل مو از مواد کراتینه روی موها گذاشته می‌شود و برای دقایقی فرصت داده می‌شود تا مواد جذب مو شوند. مجدد موها شستشو داده شده و سپس با اتوی مخصوص خشک و صاف می‌شوند. کراتین مو باید با محصولات و مواد با کیفیت انجام شود زیرا مو بخشی از زیبایی ظاهری را شکل داده و در صورت نامناسب بودن محصولات مورد استفاده، آسیب‌های جبران ناپذیری به مو و حتی سلامتی فرد وارد می‌شود. از این رو متقاضیان زیبایی باید مرکزی را انتخاب کنند که به کار خود تعهد داشته و از بهترین مواد استفاده کند.

در سالن زیبایی مارال خسروی همواره از عالی‌ترین مواد و محصولات استفاده می‌شود تا موها از هر نوع آسیبی در امان بمانند. نحوه اتوکشی، میزان ماندگاری مواد، شستشوی سر و انتخاب بهترین مواد از میان برندهای متنوع جزو موارد مهمی هستند که توسط بانو مارال خسروی مورد اهمیت قرار می‌گیرند تا رضایت زیباجو جلب شده و لبخند رضایت بر چهره وی دیده شود. شعار اصلی مارال خسروی این است که “راپانزل ساختن، هنر ماست” که در عمل نیز به آن پایبند است.  

فاصله بین کراتین مو باید چقدر باشه؟

کراتینه مو هر بار بهتر از قبل

شاید بارها درباره عوارض مو ناشی از کراتینه چیزهایی شنیده یا خوانده باشید. همانطور که در قبل اشاره شد استفاده از مواد کراتینه کننده مو بسیار مهم است و در کنار آن باید به مهارت اتوکشی با دمای مناسب اشاره کرد. آرایشگری که در کار خود تخصص داشته باشد همه این موارد را در نظر می‌گیرد تا هم کار خود را زیر سوال نبرد و هم اینکه زیباجو رضایت داشته باشد.

ماده کراتین به طور طبیعی در موها وجود دارد که در بعضی از افراد از همان بدو تولد نسبت به دیگران کمتر است یا به دلیل آسیب‌های وارد شده به مو مانند رنگ و دکلره به مرور کمتر می‌شود. کراتینه کردن مو راهی برای جبران کمبود ماده کراتین موجود در مو است که بار اول کراتینه کردن تا حدودی ماده کراتین به مو می‌رسد اما در مراجعه‌های بعدی مو آمادگی بیشتری برای جذب کراتین دارد که میزان بیشتری از آن را جذب می‌کند.

با همه این اوصاف عوارض کراتین مو چیست؟ عوارض کراتین به کاربلد بودن آرایشگر بستگی دارد که هرچقدر وی در کار خود مهارت و تسلط بیشتری داشته باشد احتمال وقع هر نوع عارضه‌ای نظیر سوختگی، مو خوره، نازک شدن تار مو، ریزش و … به حداقل می‌رسد. به همین دلیل است که مارال خسروی جزو بهترین‌ها شناخته شده است که فرایند کراتینه مو را به نحو احسن انجام می‌دهد.

عوارض کراتین مو چیست؟ و فاصله بین کراتین مو باید چقدر باشه؟

فاصله بین کراتین مو

هر بار پس از کراتینه کردن، موها به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهند. مویی که از کف سر رشد می‌کند حالت طبیعی اولیه خود را داشته که با قسمت‌های پایینی مو که هنوز اثر کراتین بر آن‌ها باقی مانده است متفاوت است از این رو می‌بایست برای بازگرداندن زیبایی از دست رفته نسبت به ترمیم اقدام کرد. فاصله بین کراتین مو چقدر باید باشد؟

فاصله بین دو کراتین مو باید قدری باشد تا کراتین چندین باره اثر مطلوبی بر موها داشته و آسیبی به آنها وارد نسازد. در صورتی که علائمی مانند آسیب به موها، کدر شدن، وز شدن، موخوره و یا زبری مو مجددا مشاهده شوند یعنی کراتین موها در حال کاهش بوده و باید مجددا ترمیم شوند. بسته به نوع کراتین و میزان رشد مو معمولا از پنج ماه به بعد بهتر است برای ترمیم اقدام شود.

مارال کراتین

سالن زیبایی مارال خسروی، یکی از معروف‌ترین و بهترین سالن زیبایی و کراتین در تهران و اصفهان است که بهترین حالت موی کراتینه شده را برای شما به ارمغان می‌آورد. برندهای مورد استفاده ساخت کشور آمریکا، اروپا و برزیل هستند که هرکدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند که با توجه به جنس و نوع موها بهترین نوع آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با مرکز تخصصی موی بانوان مارال خسروی موهایی زیبا، نرم و همانند الماس شفاف و درخشان داشته باشید.

از طریق راه‌های ارتباطی زیر با بانو مارال خسروی در ارتباط باشید:

  • ·  شماره تماس:     09129547791 09902811367      
  • اینستاگرام : Maral_hair_care

دیدکاه ها غیر فعال هستند.