5 تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو که باید بدانید!!

روش‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان موها را زیبا و خوش حالت‌تر کرد. هر کدام از روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند. بوتاکس مو و کراتینه مو دو روش محبوب و پرطرفدار هستند که در سالن زیبایی مارال خسروی با جدیدترین متد روز دنیا انجام می‌شود. آشنایی با تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو منجر به تصمیم‌گیری راحت‌تر برای انتخاب نوع ایده‌آل آن برای موها می‌شود.  

کراتینه مو چیست؟

برای درک بهتر تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو، ابتدا از کراتین آغاز می‌کنیم. کراتینه مو با استفاده از مواد شیمیایی موهای وز را صاف می‌کند که منجر به براق‌تر شدن موها می‌شود. برای کراتینه کردن مو انواع مختلفی از روش‌ها وجود دارد که آرایشگر با توجه به جنس مو روش مناسب را انتخاب خواهد کرد.

کراتین، پروتئین طبیعی و ضروری برای سلامت و استحکام موها است که در همه افراد به میزان متفاوت وجود دارد. در کراتینه کردن مو، کراتین در پیاز مو اثر کرده و منافذ موی سر با کراتین پر می‌شوند. با پر شدن منافذ موها صاف، سالم‌تر و براق به نظر می‌رسند که معمولا مدت زمان ماندگاری کراتین شش ماه است. نوع دیگری از کراتین وجود دارد که موهای را در حد 20 تا 30 درصد صاف می‌کند و جنبه درمانی، تقویت و احیا دارد.

برای مراقبت از موهای کراتینه شده می‌بایست از شامپو فاقد سولفات و ماسک موی مخصوص استفاده کرد تا تاثیر آن از بین نرود و ماندگاری آن برای مدت طولانی‌تری حفظ شود. موی کراتینه شده را نباید پس از استحمام خیس رها کرد بلکه احتیاج به سشوار کشیدن دارد تا حالت آن حفظ شود.

5 تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو که باید بدانید 1

بوتاکس مو چیست؟

در این قسمت به بوتاکس مو پرداخته شده است تا به تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو برسیم. بوتاکس مو روشی برای احیا و بازسازی موهای آسیب دیده است که به عنوان صافی نیمه دائم موها نیز کاربرد دارد. در این روش موها را به ماده‌ای حاوی انواع ویتامین‌، پروتئین، آمینو اسید و لیپیدها آغشته نموده و سپس موها را ماساژ می‌دهند تا مواد بوتاکس به همه جای مو برسد.

حدود 30 دقیقه بعد یا حتی بیشتر (بسته به نظر آرایشگر) موها شسته شده و با سشوار و اتوی مو از بالا به پایین و به طور عمودی موها خشک می‌شوند تا مواد بوتاکس به عمق مو نفوذ کند. بعد از انجام بوتاکس مو باید از شامپو و سایر محصولات مراقبتی بدون سولفات استفاده کرد و با درجه حرارت ملایم سشوار موها را پس از هر بار استحمام خشک کرد.

5 تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو که باید بدانید!!

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟

بوتاکس مو و کراتینه مو هر دو برای سلامت، نرمی موها استفاده می‌شوند اما باز با یکدیگر تفاوت‌هایی هم دارند. پنج تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو عبارتند از:

  1. بیشتر انواع روش‌های کراتینه، حاوی مواد شیمیایی هستند که گاهی برای سلامتی مضر است اما بوتاکس مو دارای مواد ارگانیک و طبیعی بیشتری است.
  2. میزان ماندگاری کراتین مو تا 6 ماه است ولی ماندگاری بوتاکس مو حداکثر 4 ماه است که این زمان ممکن است با توجه به پیگیری در مراقبت کمتر یا بیشتر شود.
  3. کراتینه برای کسانی که موهای وز، مجعد و فر دارند مناسب است تا موها صاف و لخت شوند اما بوتاکس مو یک روش بازسازی کننده و ترمیم بوده که برای انواع موهای فر، مجعد، وز و حتی آسیب دیده و موخوره قابل استفاده است.
  4. تاثیر صافی در روش کراتینه بیشتر است. بوتاکس مو تا حدودی حالت طبیعی مو را حفظ می‌کند و به آن حجم می‌دهد تا ظاهر آن بهبود یابد که می‌توان فر موها را حفظ کرد و آن را تنها کمی بزرگ‌تر کرد.
  5. کراتینه مو اگر با مواد مرغوب انجام نشود منجر به ریزش مو و نازک شدن تارهای مو خواهد شد و به دلیل وجود فرمالدهید استفاده بیش از حد آن سرطان‌زاست. بوتاکس مو به حفظ سلامت موها کمک می‌کند اما گاهی ممکن است باعث بروز حساسیت و آلرژی شود.
5 تفاوت بوتاکس مو و کراتین مو که باید بدانید!!

بوتاکس مو بهتر است یا کراتینه مو؟

اکنون تفاوت بوتاکس مو با کراتین مو را می‌دانیم. بوتاکس مو برای انواع موها قابل استفاده است که آن را از درون و بیرون بازسازی و احیا نموده، باعث نرمی مو شده و آن را درخشان می‌کند. کراتینه مو برای کسانی که موهای مجعد، وز و یا فر دارند مناسب است که ظاهر آن‌ها را تغییر می‌دهد. کراتینه مو، موها را لخت کرده و آن را براق می‌‌کند.

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید می‌توانید از آرایشگران مجموعه کمک بگیرید تا مناسب‌ترین روش را به شما معرفی کنند. تیم مارال خسروی با استفاده از مواد درجه یک و با کیفیت کراتینه و بوتاکس مو را به بهترین حالت ممکن انجام می‌دهند که همه مشتریان از آن راضی بوده‌اند.

مارال خسروی

مرکز تخصصی موی بانوان مارال در دو شعبه تهران و اصفهان آماده ارائه برترین خدمات به زیباجویان است. فرایند کراتینه و بوتاکس مو توسط دستان هنرمند مارال خسروی و با مواد مرغوب انجام می‌شود تا سلامتی موها حفظ شده و متقاضی زیبایی از تغییرات جدید به وجود آمده لذت ببرد. همین امروز برای رسیدگی به موهای خود اقدام نمایید تا زیبایی خود را بیش از پیش احساس کنید.

از طریق راه‌های ارتباطی زیر با بانو مارال خسروی در ارتباط باشید:

  • ·  شماره تماس:     09129547791 09902811367      
  • اینستاگرام : Maral_hair_care

دیدکاه ها غیر فعال هستند.