اوزون تراپی مو

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که کار اوزون تراپی مو چیست ؟ چه فواید و عوارضی دارد ؟ و سوالات دیگر. ما در ادامه مجموعه کاملی از توضیحات برای درمان مو به روش اوزون تراپی مو را برای شما شرح می دهیم تا با آگاهی کامل از این روش به دنبال درمان موهای خود باشید . مو یکی از مهم ترین زیبایی های هر مرد و زنی است که باید توجه کاملی برای آن صرف شود ؛ مویی که سالم باشد قطعا زیبایی و شادابی منحصر به فردی دارد . 

اوزون چیست 

در ابتدا باید خود اوزون را تعریف کنیم ، اوزون یعنی مولکول اکسیژن به علاوه ی یک اتم اکسیژن اضافه تر (   O3 ) . این فرمول ناپایدار است که در مراکز تخصصی پوست و مو این ترکیب را با دستگاه مخصوص اوزون تراپی درست می کنند و با مایعاتی ترکیب می کنند تا بتوانند آن را به مو یا هر کجا که لازم بود تزریق کنند . اوزون در برابر اشعه ی ماورای بنفش که برای ما ضرر هایی دارد محافظت می کند . اوزون حاوی اکسیژن است ، اکسیژن یکی از حیاتی ترین مواد برای بدن ما است ، برای مثال ما در برابر آب و غذا دوامی چند روزه تا چند هفته ای داریم اما در برابر اکسیژن دوامی چند دقیقه ای بیشتر نداریم . پس این اکسیژن است که در بدن ما ضرورتی مفید دارد و همچنین در زیبایی پوست و موی ما نقش بسزایی دارد .

اوزون تراپی مو چیست ؟ 

اوزون تراپی مو چیست ؟ 

در اوزون تراپی مو با استفاده از دستگاه های مخصوص اکسیژن را به اوزون تبدیل می کنند و به پوست سر شما با فواصل و مقادیر مناسب تزریق نمایند . این کار باعث خون رسانی به مو ، رشد و ضخیم شدن آن می شود . با این عمل اکسیژن از طریق اکسیداسیون قوی با فولیکول های مو واکنش نشان می دهد و وارد ریشه و ساقه ی مو می شود . این روش برای کنترل شوره سر نیز مورد استفاده قرار می گیرد . در نهایت این کار بسیاری از قارچ ها و میکروب های سر را از بین می برد و مویی سالم تحویل شما می دهد . نکته ای که قابل اهمیت است جایی است که شما برای انجام این کار انتخاب می کنید و باید توجه داشته باشید در مراکز زیبایی و تحت نظر متخصص انجام گیرد . 

مراحل انجام اوزون تراپی 

در ابتدا در دستگاه های مخصوصی اکسیژن ( O2 ) را با اتم اکسیژن ( O ) ترکیب می کنند و ماده ای به نام اوزون ( O3 ) را بدست می آورند ، از انجایی که اوزون اتمی نا پایدار است این ماده را در دستگاه های مخصوص نیز نگهداری می کنند . سپس پس از آماده سازی شخص ماده ی اوزون فعال را به صورت تدریجی با فاصله های مناسب و مقدار های مناسب به پوست سر متقاضی تزریق می کنند . سپس در محفظه ای کابینی که بخار آب در انجا با دمای مختلف جریان دارد سر شما را قرار می دهند و دمای آن را زیاد می کنند تا فولیکول های مو تحریک می شود و به جذب بهتر اکسیژن کمک می کند در اینجا اکسیژن به تقریبا 80 درصد تا 85 درصد موها می رسد و باعث تقویت آن ها می شود . حرارت موجود باکتری هارا از بین می برد ، سپس با سرد کردن ناگهانی محوطه به فولیکول ها شوک وارد می کنند تا سریع بسته شوند . اکسیژن فعال در مو تا چندین روز در مو می ماند و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند . 

اوزون تراپی مو چیست ؟ 

فواید ازون تراپی مو 

مزایای اوزون تراپی مو بسیار است و روی سلامت ، و به همراه آن زیبایی مو های شما اثر می گذارد . که در ادامه به برخی از انها اشاره می کنیم : 

  1. خون رسانی به سر و ریشه ی مو ها 
  2. از بین رفتن خارش سر ، خشکی و …
  3. از بین بردن باکتری ها و تمیز کردن پوست سر 
  4. بد از تقویت باعث کاهش قابل توجه ریزش موی سر می شود 
  5. از بین رفتن شوره ، مو خوره و طاسی سر 
  6. کمک به ترمیم بافت های آسیب دیده ی ریشه ی سر
  7. افزایش شادابی و سلامت موی سر 
  8. ضخیم شدن موی سر و به دنبال آن پر پشت شدن مو 

عوارض اوزون تراپی مو 

در کسانی که حساسیت شدید دارند ممکن است این کار باعث سوزش چشم ، حالت تهوع ، سر درد و یا سرفه گردد . مضرات اوزون تراپی دائمی نبوده و پس از گذشت زمانی کوتاه برطرف خواهد شد . اوزون تراپی مو در بارداری و برای زنان حامله و شیرده اصلا پیشنهاد نمی شود و نباید این کار را در این زمان انجام دهند . همچنین استفاده ی زیاد از حد از اوزون برای بدن امکان بروز مشکلات جدی را خواهد داشت . در نهایت باید توجه داشته باشید که قبل از این کار با متخصص یا دکتر عمومی خود مشورت کنید و حتما در جای مطمئن از این روش برای سلامت موی خود استفاده کنید . 

اوزون تعداد دفعات استفاده از اوزون تراپی مو چیست ؟ 

تعداد دفعات استفاده از اوزون تراپی 

تعداد دفعاتی که میتوانید از این روش برای مو هایتان استفده کنید بستگی به متخصص خود دارد . این کار بسته به موهای شما و آسیب دیدگی آن به دفعات و مدت زمان بین جلسات آن نیز بستگی دارد . تمام این تشخیص ها بسته به متخصص خود دارد که باید با تمام این نکته سنجی ها بتوانید بهترین مرکز را با بهترین متخصصینش انتخاب کنید . 

بیشتر بخوانید : تکنیک تنیو پلاستیا

تاثیر اوزون تراپی بر پوست 

برای سلامت پوست هم می توان از اوزون تراپی استفاده کرد و اوزون روی پوست هم تاثیر فوق العاده ای دارد ، این روش برای درمان تبخال ، آکنه ، اگزما و جوش کار برد دارد و با اکسیژن رسانی به پوست آن را درمان می کند . اوزون درمانی برای پوست به شما کمک می کند تا پوستی سالم تر و جوان ترداشته باشید . این روش که به صورت موضعی یا سونا با بخار ازن انجام می شود ، تا مدت ها روی پوست شما باقی می ماند .

کلام آخر

در آخر می توان گفت اوزون برای پوست و مو فواید بسیار زیادی دارد ، قابل توجه است که سلامت مو برای تمامی افراد بسیار قابل اهمیت هست . برای این منظور بهتر است یک مرکز تخصصی خوب و معتبر پیدا کنید و تحت نظر یک متخصص زیبایی قرار گیرید ، زیرا که زیبایی را نباید فدای سلامتی موی خود کنید ، حتی به قیمت پایین بودن هزینه های اوزون تراپی مراکز غیر حرفه ای . 

از طریق راه‌های ارتباطی زیر با بانو مارال خسروی در ارتباط باشید:

  • ·  شماره تماس:     09129547791 09902811367      
  • اینستاگرام : Maral_hair_care

دیدکاه ها غیر فعال هستند.